خبرهای داغ:
دکتر جلالی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: جمهوری اسلامی با خویشتن داری از موضع عالمانه و دقیق به دنبال پاسخ به نقض برجام است اما ما برجام را نقض نخواهیم کرد و در مقابل نقض برجام طرف مقابل، رفتار دقیق و هوشمندانه و عالمانه داریم.
کد خبر: ۸۷۸۹۹۲۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کاظم جلالی در افتتاح سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود در سخنانی با گرامیداشت ایام شادی اهل بیت و یاد شهدای هسته ای با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار کرد: کار ارزشمندی است که چیستی این کار هم این است که اگر دانش هسته ای به شکل کلی در جامعه جا افتاده اما شاید دیدن این تکنولوژی از نزدیک و ساختار آن و اورانیوم کاری ارزشمند است.

وی افزود: در این نمایشگاه کار کامل فرآینده و تکنولوژی و کاربرد های مختلف این انرژی نشان داده شده و به عنوان یک واحد درسی باید به این نمایشگاه نگاه کرد.

جلالی خاطر نشان کرد: مسیری که ملت ما برای به دست آوردن انرژی هسته ای طی کرد مسیر درستی بوده و شاید با آمدن ترامپ و تصویب قانون IAS تصور شود چرا ما مذاکره کردیم و برخی سرزنش ها انجام شود اما به نظر بنده که از ابتدای موضوع هسته ای و قبل از آن شاهد تلاش ها بوده امو امروز هم در مجلس تصویب موضوع برجام را کرده ایم.

وی تصریح کرد: رهبری هم اشاره به این امر کرده اند که به تعبیر بنده این مذاکرات نوعی اتمام حجت است و ما باید با مذاکرات به دنیا بفهمانیم که جمهوری اسلامی اهل مذاکره و گفت و گو است و منطق ما اینگونه است و مسئولین تحت تدابیر رهبری هوشمندانه عمل می کنند.

جلالی ادامه داد: ما برجام را نقض نمی کنیم که بار نقض آن بر دوش ما باشد و رهبری نیز تاکید بر پایبندی به شکل کامل را دارند و مسیر ما تعامل است نه مانند برخی از غربی ها تقابل که باید دقیق عمل کنیم تا وجه المصالحه نباشیم.

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس گفت: امروز اولویت های مختلفی را کشورها در سیاست خارجی با آمریکا دارند و باید ما با تاکتیک هوشمندانه در این اولویت ها باشیم که وجه المصالحه این کشورها با آمریکا نباشیم و متناسب با سیاست های کشورهایی چون روسیه و چین و کره و ژاپن با طراحی چندوجهی عمل نماییم.

وی با بیان اینکه در موضوع هسته ای صدای واحدی شاهد هستیم افزود: این صدای واحد با مسائل جناحی فرق دارد و همه پشت سر رهبری قرار دارند و ما تاکید داریم حتماً آنچه در مجالس آمریکا تصویب شده نقض برجام است و ملت ایران مذاکره کردند تا تحریم ها برداشته شود که این هم در دستورات رهبری و هم مصوبه مجلس است و راه بازگشت پذیری نیز طراحی شده و این مکانیزم وجود دارد.

جلالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با خویشتن داری از موضع عالمانه و دقیق به دنبال پاسخ به نقض برجام است اما ما برجام را نقض نخواهیم کرد و در مقابل نقض برجام طرف مقابل، رفتار دقیق و هوشمندانه و عالمانه داریم.

وی تاکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور جدید آمریکا و طرف های مذاکره و اتحادیه اروپا و مجالس آمریکا با هوشیاری و درک شرایط این فرصت بوجود آمده را نابود نکنند.

جلالی افزود: دیوار بی اعتمادی را غرب بالا برده است چرا که در گذشته و حال به تعهدات خود عمل نکرده اند و به توافقات و گفت و گوها آسیب رسانده اند و ملت ما بی اعتماد هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها