معاون استاندار و فرماندار شاهرود

در صنعت هسته ای ما در ابعاد مختلف امروز در مرز خودکفایی هستیم.

هاشمی در آیین افتتاح سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای در دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ما امروز در صنعت هسته ای در مرز خودکفایی هستیم و اینها برگرفته از گفتمان رهبری انقلاب و خدمت گذاران نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۸۹۹۴۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در مراسم افتتاح سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود در سخنانی با اشاره به اینکه شاهرود شهر معلمان دین و اخلاق و شهر مردم با صفا و دلهای باصفاست به برپایی رویدادهای مختلف در شاهرود در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: این شهر در این هفته اخیر برگزار کننده نمایشگاه کتاب استانی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در پارک علم و فناوری بوده و امروز هم افتتاح نمایشگاه صنعت هسته ای را داریم که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در صنعت هسته ای با همت و تلاش دانشمندان گام های ارزشمندی را در دستاوردهای علمی و هوافضا و پزشکی در نظام جمهوری اسلامی شاهد هستیم و اینها اقتدار آفرین است.

هاشمی افزود: ما امروز در مرز خودکفایی هستیم و اینها برگرفته از گفتمان رهبری انقلاب و خدمت گذاران نظام جمهوری اسلامی است.

معاون استاندار و فرماندار شاهرود با اشاره به نقض برجان توسط مجالس آمریکا گفت: با درایت دولت و تاسی از تدابیر رهبری فرزانه انقلاب راه پیشرفت و بالندگی کشور فراهم است و دشمنان باید بدانند که این ملت و دولت و نظام در برابر زیاده خواهی های آنها ایستاده است.

در صنعت هسته ای ما در ابعاد مختلف امروز در مرز خودکفایی هستیم. 

دکتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این مراسم با خیرمقدم به شرکت کنندگان و مسئولین با اشاره به اینکه دشمن در حمله به تاسیسات هسته ای ما توافق داشتند گفت: علت حمله نکردن آنها این بود که فهمیدند این تکنولوژی بومی و در ذهن و مغز دانشمندان ایرانی است و با بمباران و حمله به تاسیسات هسته ای ما از بین نمی رود.

وی افزود: امروز دانشگاه در کنار صنعت بویژه با وجود فرهیختگان و دانشجویان و اساتید در عرصه هسته ای قدم برداشته و این حرکت نه با نگاه نظامی بلکه با دستاوردهای خوب و صلح آمیز در عرصه های مختلف اول دشمن را مایوس کرده و در عرصه های مختلف به مردم خدمت رسانی می کند.

فاتح با اشاره به قسمت های مختلف نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور بیان کرد: این نمایشگاه در سه بخش استخراج و سوخت،نیروگاه اتمی بوشهر و دستاوردهای صنعت هسته ای در عرصه های مختلف با نمایش 400 قطعه برای اطلاع رسانی و کمک به بومی سازی این رشته ارزشمند برپا شده است.

وی تاکید کرد: هر جا سرمایه گذاری کرده ایم با پتانسیل بالا به اوج رسیده ایم و این نمایشگاه ما می توانیم را بیان می کتند و دانشگاه صنعتی شاهرود هم با شعار تولید و فناوری قراردادهایی را با شرکت های مختبلف منعقد کرده که با حضور مشاور و دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی نیز زمینه های همکاری بررسی شد.

در این مراسم سه کلیپ از دستاوردهای صنعت هسته ای،مراحل برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای و معرفی دانشگاه صنعتی شاهرود پخش شد.

در پایان این برنامه با اهدا لوح و تندیسی از دانشگاه صنعتی شاهرود از طرف سازمان انرژی اتمی به پاس همکاری و برگزاری این نمایشگاه تجلیل شد و متقابلاً نیز دانشگاه صنعتی لوح و هدیه ای به سازمان انرژی اتمی در راستای برگزاری این نمایشگاه در این دانشگاه اهدا نمودند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار