به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج
جشنواره "دف آوای وحدت" با حضور گروه‌های مولودی‌خوان از سراسر استان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۳۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی پیش ازظهر امروز در جشنواره "دف آوای وحدت" که با حضور گروه‌های مولودی‌خوان از سراسر استان در سنندج برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه ربیع و میلاد حضرت رسول اکرم(ص)،عنوان کرد: خداوند بارها به انبیا دستور داده و یادآوری کرده است که مردم را نسبت به ایام الله تذکر دهید تا این ایام فراموش نشوند.
 

وی گفت: خدواند متعال به انبیاء الهی دستور می دهد که ایام الله را یادآوری کنید و ولادت حضرت رسول(ص) ایام الله و نقطه عطفی در تاریخ بشریت است.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: در هنگام تولد نبی اکرم(ص)حوادث عجیبی در جهان رخ داد و همه بت‌ها از جا کنده شده سرنگون شدندو هر آنچه که مظهر شرک و کفر بود سقوط کرد.

 
وی گفت: قرآن بزرگترین معجزه پیامبر مکرم اسلام (ص) و کتاب هدایت‌گر تمام انسان‌ها در هر عصر و مکانی و آخرینی کتابی است که برای بشر نازل شده تا به وسیله آن انسان‌ها مسیر سعادت دنیا و آخرت طی کنند.
 

وی خاطرنشان کرد: خداوند اسلام را از طریق پیامبر(ص) منتشر کرد تا همه قلب‌ها به هم پیوند بخورند و بین امت اسلام برادری اتفاق بیفتد.
 
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی برگزاری چنین برنامه هایی را تبلور وحدت در استان عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌های وحدت آفرینی که با حضور برادران و خواهران اهل سنت و تشیع است تقویت اتحاد و همبستگی را به همراه دارد که خوشبختانه این برنامه به همت سپاه بیت‌المقدس در سطح بسیار خوبی برگزار شد. 
 
 جشنواره « دف آوای وحدت» برگزار شد


وی با اشاره به اینکه حضور به موقع بسیجیان در همه عرصه ها همواره موجب ناامیدی دشمنان می شود، گفت: بسیج یعنی اخلاص، ایمان، وحدت، عزت و این بسیجیان نیروهایی مخلص، ولایت‌مدار و همیشه در عرصه هستند که در همه میدان ها حضور دارند.

 

عیسی رحیمی‌زاده فرمانده سپاه سنندج نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با عنوان « دف آوای وحدت» با حضور گروه‌های دف‌نوازی از سراسر استان به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: توجه به امر وحدت و هوشیاری در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است.

 

رحیمی زاده گفت: اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم از اوایل تابستان امسال آغاز شد و این برنامه در قالب برنامه‌های بومی محلی برگزار می‌شود.

 

وی تبیین آثار و برکات وحدت امت اسلامی و سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و استفاده از این ظرفیت برای ترویج شعائر اسلامی با الگوگیری از اسلام ناب محمدی(ص) در خصوص استکبارستیزی، وحدت آفرینی و تقویت هر چه بیشتر وحدت  و ایجاد انگیزه در جوانان در خصوص برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بومی محلی را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان داشت.

در این جشنواره 600 دف‌نواز از سراسر استان حضور داشتند.

 

ارسال نظرات