تبیین آثار و برکات وحدت امت اسلامی از اهداف برگزاری جشنواره "دف آوای وحدت" است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج گفت:توجه به امر وحدت و هوشیاری در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۵۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عیسی رحیم‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش «دف آوای وحدت» که با حضور دف‌نوازان برتر شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با عنوان « دف آوای وحدت» به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج با حضور گروه‌های دف‌نوازی از سراسر استان برگزار می‌شود.

 

وی گفت: اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم از اوایل تابستان امسال آغاز شد و این برنامه در قالب برنامه‌های بومی محلی برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین آثار و برکات وحدت امت اسلامی و سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و استفاده از این ظرفیت برای ترویج شعائر اسلامی با الگوگیری از اسلام ناب محمدی(ص) در خصوص استکبارستیزی عنوان کرد.

 

فرمانده سپاه سنندج وحدت آفرینی و تقویت هر چه بیشتر وحدت  و ایجاد انگیزه در جوانان در خصوص برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بومی محلی را از دیگر اهداف این مراسم معرفی کرد.

رحیم زاده در ادامه عنوان کرد: توجه به امر وحدت و هوشیاری در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام بدون پیامبر معظم هیچ جایگاهی ندارد، اضافه کرد: این وظیفه هر مسلمانی است که با مشارکت در اجرای این برنامه‌ها وحدت امت اسلامی را به دشمنان نشان و آنان را مایوس کند.

 

سیدبهاالدین حسینی نیز در این مراسم اظهار کرد: بحث دف و هنر دف‌نوازی ریشه‌ای تاریخی در ایران و به ویژه در میان قوم کرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: آثاری از دف و دف‌نوازی در کتیبه‌ها و سنگواره‌های مختلف یافت شده که تاریخی بودن این هنر آئینی را در کردستان تأیید کرده است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه دف با نام‌های مختلفی همچون دپ و غیره در بین مردمان شناخته شده است، اضافه کرد: دف‌ها از دف‌های چند ضلعی و یک و چند طرف پوست به شکل امروزی خود رسیده‌اند.

این قاری قرآن اظهار کرد: دف وجاهت اصلی خود را زمانی که در حضور پیامبر مکرم اسلام نواخته شد به دست آورد و از آن زمان تا به امروز در بین اقوام مختلف به ویژه کردها جایگاه ویژه‌ای داشته است.

عضو شورای شهر سنندج گفت: دف ریشه در معنویت و عرفان دارد و سراسر نواهای آئینی است و نباید به هیچ قیمتی آهنگ‌های اصیل آن را با بی‌توجهی از بین برد.

حسینی در ادامه گفت: از دین اسلام دین رحمت و مهربانی و هفته وحدت بهترین ظرفیت برای تقویت هرچه بیشتر پایه‌های وحدت‌آفرینی در بین مسلمانان جهان است و باید از ظرفیت این هفته برای معرفی هرچه بهتر چهره واقعی دین اسلام به جهانیان استفاده کرد.


 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار