یکی از اعضای سازمان بسیج اساتید در گفتگو با «بسیج»:

دولت تا کنون از ظرفیت واقعی بسیج اساتید بهره لازم را نبرده است

حسینعلی دانش گفت: بسیج اساتید از این توانایی بهره مند بوده و توانسته در زمینه اقتصاد نقش آفرینی خوبی داشته باشد اگرچه دولت تا کنون از ظرفیت واقعی بسیج اساتید بهره لازم را نبرده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۷۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

حسینعلی دانش دکترای اقتصاد و عضو سازمان بسیج اساتید در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: پررنگ نمودن نموهای بسیج، مختص هفته بسیج نیست و از اینرو هفته بسیج را که پیش رو داشتیم خدمت همه بسیجیان تبریک عرض می‌کنم و طبق فرمایشات امام راحل، بسیج، مصداق شجره طیبه است که از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی و اندیشه انقلابی اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه های مختلف توانسته دستاوردهای خوبی را ارائه دهد افزود: بسیج از ویژگیهایی خاص برخوردار است که یکی از آنها نقش آفرینی در عرصه های مختلف است یکی از شاخه های مهم و اثر گذار بسیج، بسیج اساتید است که  از توان علمی برخوردار بوده است و از آنجایی که مشکلات جامعه باید به کمک علم ،درایت، بینش وسیع و  بصیرت حل شود از اینرو بسیج اساتید از این توانایی بهره مند بوده و توانسته در  زمینه  اقتصاد نقش آفرینی خوبی داشته باشد اگرچه دولت تا کنون از ظرفیت واقعی بسیج اساتید بهره لازم را نبرده است.

وی در ادامه بیان داشت: ضرورت شناخت اقتصاد مقاومتی و به تبع آن نقش اساتید در تبیین و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و هر استادی باید استراتژی و برنامه های خود را برای شرایط جدید اقتصادی و تحریم‌ها تدوین و اعلام کند.

دانش خاطر نشان کرد: هر دانشگاهی در سطح اساتید و دانشجویی با تشکیل کمیته هایی به این مهم بپردازند و تدریس بر پایه فناوری بومی در حرکت اقتصادی را ضروری بدانند از اینرو پایان نامه‌ها و تحقیقات دانشگاهی باید به سمت اقتصاد مقاومتی ورقابتی حرکت کند و در این بین نقش اساتید بسیار مهم است و از این رو در دانشگاه ها دنبال تشکیل کمیته های اقتصاد مقاومتی و سوق دادن پایان نامه‌ها و تحقیقات دانشگاهی به این سمت باشند.

این دکترای اقتصاددر خاتمه افزود: ضروری است دانشگاه ها در این خصوص تولید علم و فناوری را با توجه به شرایط کشور نقش فعال تری داشته باشند و از ظرفیت مردم در این طرح‌ها استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار