کشت گندم و جو در مزارع شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۱۲۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: کشت گندم دیم در  27 هزار هکتار و جوی دیم نیز در 10 هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است که تا نیمه دوم دی ماه ادامه دارد.

عمران تقوی با بیان اینکه به علت تاخیر در بارش باران کشت محصولا ت زراعی در مزارع شهرستان کهگیلویه با تاخیر 25 روزه آغاز شد افزود: تا کنون 8 هزار هکتار گندم آبی و دیم و 2 هزار هکتار هم جوی آبی و دیم در شهرستان به زیرکشت رفته است.

تقوی سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان کهگیلویه را 2 هزار و 300 هکتار و جوی آبی این شهرستان را نیز 200 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال از مزارع شهرستان کهگیلویه 42 هزار تن گندم و 12 هزار تن جو برداشت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 800 تن بذر گواهی شده و مادری و 2 هزار و 500 تن انواع کود فسفاته،ازته و پتاسه بین کشاورزان شهرستان کهگیلویه توزیع شده است افزود:360 دستگاه تراکتور،22 دستگاه عمیق کار،20دستگاه خاک ورز و سه دستگاه ردیف کار،عملیات کشت را به صورت مکانیزه انجا می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بیش از 30 درصد از مزارع این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می شود گفت:کشاورزان برای مقابله با خشکسالی و تنش های آبی آخر فصل از بذر کوهدشت و کریم و از کودهای پتاسه و فسفاته برای افزایش مقاومت به خشکی استفاده کنند.

تقوی افزود:کشاورزان برای کشت مکانیزه از دستگاه های خاک ورز، ردیف کار و عمیق کار استفاده کنند و بذر خود مصرفی را نیز با سموم قارچ کش ضد عفونی کنند.

ارسال نظرات