به مناسبت سالگرد عملیات مطلع الفجر؛

صعود سراسری به یادمان مطلع الفجر برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات مطلع‌الفجر با صعود سراسری بیش از 3 هزار نفر از مردم گیلان‌غرب به ارتفاعات چغالوند و آوزین روستای گورسفید این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۱۹۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج،  مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات مطلع‌الفجر با صعود سراسری بیش از 3 هزار نفر از مردم شهرستان گیلان‌غرب و کاروان های راهیان نور سراسر کشور به ارتفاعات یادمان مطلع الفجر برگزار شد. 


در این مراسم سردار نورالله نورالهی به عنوان سخنران این مراسم امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و اظهار داشت: رشادت‌ها و پایمردی‌های ساکنان شرافتمند و غیور این دیار در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. 


مشاور عالی دانشکده تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به حضور باشکوه مردم شهرستان گیلان‌غرب در محل یادمان مطلع الفجر، گفت: با شناختی که از روحیه مردم گیلان‌غرب داریم برای حضور در مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین و جاودان مطلع‌الفجر چیزی غیر از این انتظار نمی‌رفت. 


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند، تصریح کرد: عملیات مطلع‌الفجر، سند رشادت و فداکاری،روحیه دلیرمردی، وطن دوستی و اسلام‌خواهی مردم غیور شهرستان گیلان‌غرب در تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی است. 


شهرستان گیلان‌غرب در جنوب غربی استان کرمانشاه و با 30 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، در طول 8 سال دفاع مقدس بارها بستر عملیات نظامی بود در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا بوده است به‌طوری که در نتیجه 150 بار بمباران‌هایی هوایی‌، موشک باران و گلوله باران آن تعداد 30 روستا و شهر گیلان‌غرب به‌طور کامل تخریب شد. مردان و زنان سلحشور گیلان‌غرب دومین شهر مقام کشور، با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 و پس از اشغال شهرستان قصرشیرین توسط نیروهای متجاوز رژیم بعثی عراق و پیشروی آ‌ن‌ها به طرف این شهرستان با استفاده از کم‌ترین ابزارات جنگی گرم و سرد اعم از تفنگ شکاری‌، تبر، تیشه، چوب و رهاسازی آب در مزارع کشاورزی برای توقف ابزارهای جنگی دشمن در گل و لای، دشمن را تا 10 کیلومتری پائین شهر به عقب راندند و منطقه عمومی روستای گورسفید را تبدیل به محل کانون درگیر‌ها و مقاومت کرد. 


بر اساس این گزارش، به تدریج با استقرار نیروهای بسیج مردمی و کمکی در این نقاط زمینه باز پس‌گیری ارتفاعات و مناطق استراتژیک فراهم شد و عملیات مطلع‌الفجر بزرگ‌ترین عملیات غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس که در منطقه عملیاتی گیلان‌غرب اجرا شد، در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین، بیش از 30 کیلومتر از خاک ایران اسلامی در دشت گیلان‌غرب و تعداد 30 روستا در این مناطق از دست دشمن متجاوز آزاد شد. 


مردم غیور شهرستان گیلان‌غرب در طول دوران دفاع مقدس با تحمل فشارهای فراوان و عدم امنیت منطقه هیچ‌گاه این دیار را ترک نکردند و با تقدیم 750 شهید والامقام ،بیش از 2 هزار و 125 جانباز ،133 آزاده سرافراز و هزاران رزمنده، همواره از این مرزوبوم دفاع کردند.
ارسال نظرات