کارشناس مسائل سیاسی:

برجام مدت هاست که نقض شده است/ کسانی که آمریکا را معامله گر و اوباما را باهوش می دانستند،اکنون پاسخگو باشند

سید حسین علوی علوی با بیان اینکه تصویب قانون آیسا در آمریکا؛درس عبرتی برای برخی گروه های سیاسی داخلی است، گفت: برجام مدت هاست که نقض شده است و کسانی که آمریکا را معامله گر و اوباما را باهوش می دانستند،اکنون پاسخگو باشند.
کد خبر: ۸۷۹۰۱۹۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، دکتر سید حسین علوی با اشاره به اینکه نتیجه برجام از همان اول هم مشخص بود، گفت: در ماجرای تحریم ویزا، کشورهایی که با آمریکا لغو ویزا داشتند، شهروندانشان اگر از این به بعد به ایران سفر کنند، موظف به دریافت ویزا هستند. این حرف را من نمی گویم، بلکه عباس عراقچی رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای برجام یعنی مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای می گوید که تحریم ویزا قطعا نقض برجام است.
وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون آیسا در آمریکا اظهار داشت: آخرین مورد نقض برجام از سوی آمریکا، تصویب قانون آیسا یا داماتو است و باید گفت که تاریخ انقضای این قانون را سال ۲۰۱۶ اعلام کردند و این قانون در دی ماه امسال تمام می شود و به جای اینکه براساس همین متن برجام عمل کنند، این قانون را مجددا تصویب کردند و این دروغی بزرگ است که می گوید آن را تمدید کردند. قانون منقضی شده بوده است و بدون یک مخالف جمهوری خواه و دموکرات به تصویب رسیده است تا نشان دهند که دعوای دموکرات ها و جمهوری خواهان در خصوص برجام، نمایشی برای ساده لوحانه برخی گروه ها در داخل ایران بوده است.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: طرفداران برجام در برخورد با منتقدان برجام، می گویند که شما به دنبال منافع جناحی خودتان هستید و به همین دلیل از برجام انتقاد می کنید، یعنی آنها منافع جناحی و منافع انقلاب را منافع جناحی می نامند. همین را در ماجرای فتنه ۸۸ بر سر نظام آوردند و به تعبیر رهبری، در آن سال کودتا کردند و عده ای در برابر اصل نظام ایستادند و گفتند که انتخابات بهانه است و اصل نظام نشان است.
دکتر علوی با اشاره به اینکه رهبرانقلاب بارها در خصوص برجام انتقادات صریحی داشتند، افزود: رهبری یک سال قبل از توافق نامه برجام بیان کردند که امروز صدق این موضوع را می بینیم و آن کسانی که دیروز فکر می کردند امریکا قابل معامله و معامله گر است و رییس جمهور آمریکا را شخصیتی مودب و باهوش معرفی کردند، امروز را برای مردم ترسیم کنند و واقعیتی که امروز، مردم با آن مواجه هستند را نشان بدهند و از ملت عذرخواهی کنند، چرا که بابت برجام اتفاق تلخی است که حقیقت آن هر چقدر که جلو تر می رویم، آشکارتر می شود. این کارشناس
سیاسی تاکید کرد: آمریکا برجام را نقض کرده است و برجام، متنی توافق شده است که به تعبیر مقام معظم رهبری سراسر ابهام و اشکال در نامه تایید مشروط برجام است و همین متن مریض است که باعث می شود به تعبییر مقام معظم رهبری ما دچار خسارت محض بشویم و امروز چگونه از ناحیه ما عمل شده و چگونه از ناحیه آمریکا عمل نشده است.
منبع: سايت کوله بار
ارسال نظرات