وزیر نفت به مدیرعامل گاز کشور دستور داد کار لوله‌گذاری باقی‌مانده مسیر مازندران تا پایان شهریور 96تکمیل و گاز از نکا در مدار مازندران قرار گیرد و برای همیشه مشکل قطع گاز مازندران در شرایط برف و سرما حل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۰۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بازدیدهای متعدد معاون اول رئیس‌جمهور از روند پیشرفت آزادراه تهران ـ شمال در قطعه یک، بیان کرد: دولت تلاش دارد قطعه یک را تا شب عید امسال تکمیل و به بهره‌برداری برساند ولی به دلیل وجود سختی کار ممکن است تا پایان خرداد طول بکشد.

قاسم احمدی‌لاشکی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال با همه کش و قوس‌هایی که داشت بالاخره با 60 میلیارد تومان اعتبار مجدد برای رفع نواقصاتش تکمیل شد و در حال استفاده عموم است.

وی تصریح کرد: قطعه یک که شاید سنگین‌ترین قطعه آزادراه تهران ـ شمال باشد و بیشترین تونل در این قطعه قرار می‌گیرد و سخت‌ترین نقطه کاری است اکنون با جدیت وزارت راه‌وشهرسازی و بنیاد مستضعفان انجام داده‌اند.

این مسؤول افزود: خصوصیات قطعه یک بسیار ویژه است و بیش از 60 کیلومتر طول مسیر را کوتاه می‌کند و البته طول این قطعه حدود 32 کیلومتر است.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه قطعه دو از شهرستانک تا پل زنگوله است که پیمانکاران انتخاب شدند و چند پیمانکار در چند نقطه از مسیر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: مهم‌ترین نقطه قطعه دو همان تونل البرز است که بزرگ‌ترین تونل کشور است و طول آن 6 هزار و 400 متر است و به عبارتی حدود 6.5 کیلومتر است که تونل پایلوت آن تمام شد.

وی ادامه داد: یک تونل آن از یک لاین حدود یک‌هزار و 700 متر پیش‌روی برداشتند و از سمت دیگر نیز حدود 3 هزار و 800 متر پیشرفت کاری دارد و کمتر از هزار متر مانده است تا کار تمام شود و تونل دوم آن هم باید هماهنگ شود و در نهایت تا پایان سال 99 قطعه دو تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای قطعه سه آزادراه تهران ـ شمال در حدفاصل از منطقه پل زنگوله تا مرزن‌آباد نیز باید تصمیم جدی گرفت، اظهار کرد: البته مسیر مرزن‌آباد تا «مجلار» را برای دو خطه کردن در حال پیگیری هستیم ولی بقیه مسیر سخت اما موضوعات آن در زمان دیگر در دستور کار برای چگونگی اجرای آن قرار دارد.

این مسؤول به جلسه‌ای که با حضور استاندار مازندران، معاونانش و مدیران‌ کل استان به همراه اعضای مجمع نمایندگان مازندران درباره خسارت برف اخیر برگزار شد، اشاره کرد و افزود: موضوعات را در جلسه‌ای مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کردیم و علاوه بر خسارت برف، درباره مسائل مختلف استان هم صحبت شد وضعیت زیرساخت‌های مازندران یکی از موضوعاتی بود که درباره آن به صورت ویژه بحث شد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه در بحث قطع آب در هر بارش برف نیز صحبت شد، گفت: از آنجایی که بیشتر سرچشمه‌های آب شرب شهری با پمپ برق کار می‌کنند و بنابراین در ایام برفی سال با قطع برق مواجه شده و در نتیجه آب نیز قطع می‌شود و بنابراین در این جلسه مقرر شد تا 150 ژنراتور دیزلی به ارزش 35 میلیارد تومان برای مازندران خریداری شود.

وی تصریح کرد: بخشی از گاز مازندران از طریق ترکمنستان تأمین می‌شود به همین‌منظور مسیر 170 کیلومتری سرخس ـ دامغان ـ نکا برای انتقال گاز داخلی به مازندران در نظر گرفته شد و البته 70 کیلومتر از این مسیر لوله‌گذاری شده است و وزیر نفت نیز به مدیرعامل گاز کشور دستور داد تا باقی‌مانده مسیر هم لوله‌گذاری شود و تا پایان شهریور 96 کار لوله‌گذاری تکمیل و گاز از نکا در مدار مازندران قرار می‌گیرد و برای همیشه مشکل قطع گاز مازندران در شرایط برف و سرما حل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: تقویت راه‌های هراز و سوادکوه نیز در دستور کار قرار گرفت تا پروژه‌های نیمه‌تمام در این مسیر تکمیل شود و برای نیروگاه‌های نیمه‌تمام نیز معاون اول رئیس‌جمهور دستور داد تا به نتیجه مطلوب برسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه خسارات برف اخیر به باغات و مرکبات از دیگر موضوعات مهمی بود که درباره آن صحبت شد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که محصول کیوی جزء خرید تضمینی نیست ولی با تمهیداتی که در نظر گرفته شد مقرر شد تا این محصول از کیوی‌کاران مازندرانی به ویژه در غرب مازندران خریداری شود.

احمدی‌لاشکی گفت: دستور اجرا شدن این کار نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صادر شد و قرار است تا رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران لیست مورد نظر را برای خرید کیوی و مرکبات از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تهیه کند و از سویی دیگر تسهیلاتی برای باغ‌داران و کشاورزان مازندرانی مورد لحاظ قرار گرفت و بخش دیگری هم به صورت کمک به کشاورزان و باغ‌داران و کشاورزان پرداخت می‌شود و امیدواریم پس از ارائه موارد مورد نظر به دولت و طرح هیأت دولت خبرهای خوبی به تلاشگران عرصه کشاورزی و باغداری مازندران برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها