امام جمعه مشگین‌شهر گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها پرچمدار و مدافع حقوق بشر در دنیاست که از حقوق مظلومان دفاع می‌کند اما مدعیان حقوق بشر با وجود اجرای احکام اسلامی این کشور را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۰۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش روابط عمومی بسیج ، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 19 آذر ماه با اشاره به فرا رسیدن روز حقوق بشر گفت: با تامل در این روز مشاهده می‌شود که روز حقوق بشر به جای روز دفاع از مظلومان در واقع به روز حقوق ظالمان تبدیل شده است و برای مظلومین حقوقی باقی نماینده است وهر زمان که در خصوص حقوق بشر سخن به میام آمده است در واقع از حقوق خود دفاع کرده‌اند.

وی افزود: حقوق بشر بهانه ای برای بلعیدن حقوق مستضعفین در دنیاست چرا که آنان تفکری برای حقوق بشر و دفاع از حقوق مظلومین ندارند بلکه تنها به دنبال منافع خود هستند چرا که در حال حاضر در منطقه مسلمانان مورد ظلم واقع شده و جنایاتی صورت می‌گیرد که برای هیچ از آنان موضع گیری نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها پرچمدار و مدافع حقوق بشر در دنیاست که از حقوق مظلومان دفاع می‌کند اما متاسفانه در مقابل مدعیان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را با وجود اجرای احکام اسلامی به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند و خود را مدافع حقوق بشر و این حرکت در عمل برعکس می‌باشد.

امام جمعه مشگین‌شهر در سخنانی دیگر گفت: روز دوشنبه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) آغاز هفته وحدت نامگذاری شده است و این وحدت یکی از آموزه‌های قرآنی است و مورد تاکید حضرت محمد(ص) است.

وی افزود: وحدت ضرورت تاریخی، عقلانی و شرعی و امروز ضرورت سیاسی و اجتماعی دارد و از وحدت در جهت ایستادگی و پویایی امت اسلامی که از سفارشات حضرت رسول اکرم(ص)نیز می‌باشد چرا که مسئله وحدت از جمله عوامل پیروزی امت اسلامی است و هر زمان امت اسلامی متحد شوند صاحب عزت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش و تکفیری‌ها که زائیده آمریکاست بر پیکره اسلام ضربه سنگینی وارد کرده است و جنایات زیادی در منطقه متحمل شده است و این تفرقه جزء پراکندگی و از بین رفتن نیروهای فکری و سرمایه‌های انسانی هیچ فایده دیگری ندارد لذا امت اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند چرا که شکستن وحدت از اعمال ناثواب و زیان آور بوده و خلاف عقل و دین می‌باشد و سیاست جمهوری اسلامی ایران مسئله وحدت است لذا نباید به بهانه‌های مختلف این وحدت از بین رود.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: کشور سوریه در آستانه پیروزی قرار گرفته و شهر حلب در حال آزاد سازی است و این امر در سایه اتحاد بین کشورهای مختلفی همچون ایران، روسیه، عراق، سوریه و مقاومت منطقه به وجود امده است اما آمریکا به دنبال حفظ تروریست‌ها و نجات گروه ترویستی در منطقه است.

وی با اشاره به سفر منطقه‌ای پادشاه عربستان گفت: پادشاه عربستان در شرایطی روی کارآمد که کشور به بحران داخلی و خارجی دچار شد و برای برون رفت از این بحران به کشورهای کوچک روی آورده است و کشورهای بزرگ عربی و جهانی هیچ یک آماده نیستند در زمین سعودی وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: پادشاه عربستان سعودی برای رسیدن به پادشاهی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی دست به یکی شدند اما نه تنها به این پادشاهی نرسید بلکه از وی به عنوان پدر خوانده تروریست منطقه یاد می‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: حمله مکرر به کشور یمن نشان از شکست است که با این حملات به نبال پنهان کاری این شکست‌هاست و این شکست‌ها پنهان شدنی نیست و عربستانی سعودی در آستانه پایان عمر قرار گرفته است.

ارسال نظرات