مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: شبکه آبیاری تحت فشار بوسجین و شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد سرخاب با 1420 هکتارراضی تحت پوشش در دست مطالعه است .
کد خبر: ۸۷۹۰۲۱۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، رضا ناصری با اعلام این خبر افزود : 252 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیر پوشش انواع سیستم های آبیاری تحت فشار قرار گرفته که در حال حاضر نیز شبکه آبیاری تحت فشار بوسجین با 630 هکتار و شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد سرخاب با 790 هکتار در دست مطالعه است.

ناصری با قدردانی از جدیت و تلاش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص طرحهای شاخص به بهره برداری رسیده نیز افزود : طرح بند انحرافی بچه آرخی کورائیم با 500 هکتار اراضی تحت پوشش و شبکه آبیاری ، رهکشی خانقشلاقی با 182 هکتار اراضی تحت پوشش نقش موثر و مفیدی در تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش محصولات کشاورزی در منطقه داشته است.

وی در خصوص وضعیت پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب نیز افزود: هشت مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه 240 تن در این شهرستان فعال است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در منطقه دارند و به منظور حمایت از این حرفه بیش از 240 هزار قطعه ماهی نیز در سدهای معیشتی شهرستان در سالجاری رها شده است.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات صورت گرفته در ارتباط با مکانیزاسیون در منطقه افزود: در سال جاری برای تعداد 45 نفر از بهره برداران تسهیلات خرید تراکتور پرداخت کردیم و همچنین تعداد 97 نفر دیگر از بهره برداران موفق به دریافت تسهیلات خرید ادوان دنباله بند کشاورزی شدند از سوی دیگر برای تعداد 208 دستگاه تراکتور و 6 دستگاه کمباین پرونده تشکیل و اقدام به شماره گذاری آنها شد.

ارسال نظرات