کارشناس تربیتی گفت: همسران باید تفاوت‌ها را بشناسند تا درک بیشتری از یکدیگر داشته باشند و سلامت زندگی خود را تضمین کنند.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۱۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آئین ویژه جشن به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد(ص)وحضرت خدیجه(س) با همکاری حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زهرا(س)، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان وکانون رهپویان انتظار خمین در سالن فرهنگی و هنری کوثر اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

در این آئین که با حضور زوج‌های جوان و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان خمین برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و مسابقه بین زوجهای جوان اجرا شد.

حجت الاسلام محمد محمدی کارشناس تربیتی خانواده در صدا و سیما با اشاره به ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا(س) وحضرت علی( ع) گفت: حضرت زهرا(س) ثمره زندگی پیامبر(ص) و خدیجه (س)بودند که در دامان حضرت خدیجه(س) پرورش یافت و به دلیل تربیت اسلامی باید الگویی برای همه ما باشند.

وی افزود: دریای رحمت الهی، محبوب پیامبر(ص)، زاهد و عابد به نور خدا بودن وواسطه فیض الهی از مدال‌های افتخار حضرت زهرا(س)بود.

حجت‌الاسلام محمدی الگوی ایثار و گذشت و عاشق علم بودن را از دیگر مدال‌های افتخارحضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: درحجب و حیای این بانوی گرامی جای هیچ بحثی نیست که زهرای مرضیه حتی در روبروشدن با نابینا هم نسبت به حجاب خود مقید بودند.

این کارشناس تربیتی تصریح کرد: نبود شناخت صحیح از تفاوت‌های زن و مرد دلیل مهم مشکلات زوجین است، همسران باید تفاوت‌ها را بشناسند تا درک بیشتری از یکدیگر داشته باشند و سلامت زندگی خود را تضمین کنند.

وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر(ص) در مورد شرح وظیفه زن و مرد در خانه به حضرت علی (ع) فرمودند:یا علی مدیریت بیرون از خانه با تو و یازهرا مدیریت داخل خانه با تو باشد" که این امر به نکته مهم تقسیم کار بین زوجین اشاره دارد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به نکاتی درمورد تربیت فرزندان پرداخت وگفت:دین مبین اسلام برای تمام مراحل و دوران رشد و تربیت کودکان و حتی بزرگسالان برنامه دارد وبابهره گیری و عمل به آموزه های دینی می توان به زندگی سعادتمند رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات