با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی رهبری، یکی از مهم ترین اولویت های بخش دولتی توجه به مباحث پژوهش، تحقیق و توسعه است.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۲۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 48 مرکز تحقیق و توسعه در استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد 25 واحد دارای پروانه تحقیق و توسعه بوده و 23 واحد دارای جواز تاسیس می باشند.

مهندس ناصر فغفوری با اشاره به فعالیت مراکز پژوهشی در استان افزود: 12 مرکز پژوهشی در استان فعالیت می کنند که 9 واحد دارای پروانه بهره برداری و 3 واحد دارای جواز تاسیس می باشند.

وی صدور 29 پروانه بهره برداری و 59 جواز تاسیس واحدهای فنی مهندسی خبر داد و اظهار داشت: اکنون 88 واحد فنی و مهندسی در استان فعال هستند.

فغفوری نصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی رهبری، یکی از مهم ترین اولویت های بخش دولتی توجه به مباحث پژوهش، تحقیق و توسعه است.

این مقام مسئول یادآور شد : در شرایط فعلی به دلیل رقابت پذیری واحدهای تولیدی مختلف امکام دوام و رشد آنان بدون توجه مباحث تحقیق و توسعه امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: در این سازمان یکی از اولویت های کاری توجه به تشکل ها و انجمن های غیر دولتی است که در راس آن 4 تشکل بزرگ و مهم شامل خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و سازمان نظام مهندسی است که با هماهنگی های انجام شده، اعتماد متقابل بین این 2 بخش موجب تحرک قابل قبولی نسبت به قبل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در ابتدای سال 94 بر اساس تاکید وزارتخانه مقرر شد واحدهای تولیدی با اشتغال بیش 40 نفر راه اندازی واحد تحقیق و توسعه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند که در سال جاری این موضوع برای واحدهای زیر 30 نفر لحاظ شد.

وی ابراز امیدواری کرد، شرکت های خدمات فنی و مهندسی با اقداماتی، زمینه فعالیت خود را بیش از گذشته ارتقا دهند.

ارسال نظرات