معلولان ذهنی چشم انتظار محبت

نگهداری از معلولین و عقب افتادگان و کودکان و بزرگانى که از سلامت جسمى برخوردار نیستند، یکى از بزرگترین صدقات و حسنات است.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۳۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار،انسان موجودی است اجتماعی که برای ادامه حیات و تأمین نیازهای اولیه خود نیازمند برقراری ارتباط متقابل با دیگران است. یکی از عوامل مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی هر کس تأمین نیازهای اوست. انسان به جز نیازهای اولیه خود (لباس، غذا، خواب، مسکن و …) نیازهای دیگری هم دارد که نقش مهمی در زندگی او ایفا می نماید(نیاز به محبت کردن، محبت دیدن، مصاحبت با دیگران و…) بدیهی است تأمین این نیازها منجر به تأمین بهداشت روانی افراد خواهد شد. آمار و اطلاعات نشان می دهد که درصدی از افراد هر جامعه در اثر عوامل گوناگون ارثی یا محیطی به معلولیت و ناتوانی گرفتار می شوند…

برخی افراد براثرتفکرات غیرمنطقی خود از معلولان جامعه فاصله می گیرند درحالی که آنها نه تنها آزاری ندارند، بلکه چشم به محبت اطرافیان خود دوخته‌اند و در صورت پذیرش خانواده‌ها، این افراد می‌توانستند درکانون گرم خانواده زندگی کنند.

مقام معظم رهبری در مورد رسیدگی به معلولین می فرمایند: نگهداری از معلولین و عقب افتادگان و کودکان و بزرگانى که از سلامت جسمى برخوردار نیستند، یکى از بزرگترین صدقات و حسنات است. البته بهزیستى کشور، میداندِ این کار مهم است؛ اما من به همه ملت عزیزمان عرض مى‏کنم: براى این‏که این کار سامان بگیرد، همه باید احساس مسئولیت کنند. خودتان را جاى آن خانواده‏اى بگذارید که یک کودک معلول و عقب‏افتاده ذهنى در میان خود دارند، تا ببینید چه حسنه بزرگى است که انسان بتواند به این سازمان کمک مالى و مادّى و معنوى برساند امیدواریم که خداوند، هم به آنها کمک کند و خیر دهد، و هم این ملت عزیز را به اهمیت این کار، بیشتر متوجّه سازد.

در همین راستا امور بانوان فرمانداری و کارکنان انجمن خیریه آبشار عاطفه ها به مناسبت هفته معلولان برای دیدار از معلولان و آگاهی ازمشکلات آن‌ها به آسایشگاه معلولان حضرت ابوالفضل(ع) رفته و با معلولان و کارکنان آسایشگاه دیدار کردند.

کارکنان موسسه خیریه آبشار عاطفه ها با اشاره به هزینه نگهداری بالای این معلولان و تاکید براینکه مبالغ واریزی از سوی بهزیستی جوابگوی رفاه حال آنان نیست خاطر نشان کردند هرکس می تواند با جلب مشارکت های مردمی و نهادها در بهبود وضعیت نیازهای این موسسه کمک حال باشد.

مرکزتوانبخشی معلولین ذهنی و جسمی حضرت ابوالفضل (ع) گرمی ظرفیت میزبانی نگهداری 50 معلول بدون خانواده یا خانواده های که توانایی نگهداری آنها را ندارند را دارد.


 

ارسال نظرات