یخ وبرف جاده روستاها ی سرعین به لطف خورشید باز می شود

با آغاز فصل سرما و برف ،روستاییان سرعین با مشکل بسته بودن جاده مواجه می شوند که بیشتر مواقع خورشید جور ادارات مربوط را بر دوش می کشد.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۵۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، با آغاز فصل سرما و برف روستاییان سرعین با مشکل بسته بودن جاده مواجه می شوند که بیشتر مواقع خورشید جور ادارات مربوط را بر دوش کشیده و یخ های بی توجهی را آب می کند.

به گفته فرماندار سرعین شهرستان سرعین 18 هزار و 324 نفر جمعیت دارد که با 27 روستا در دامنه سبلان قرار گرفته است که 4 هزار و 440 نفر در شهر و بیش از 13 هزار نفر از جمعیت سرعین در روستاها زندگی می‌کنند.

با توجه به این آمار غالب جمعیت شهرستان سرعین روستایی است و البته در مقایسه با دیگر شهرستان های اطراف همچون نیر و اردبیل این سرعین فقط 27 روستا دارد که می توان با امکانات حداقلی کار برف روبی را در اولین روز های بارش برف به اتمام رساند.

بیژن قنبر پور عضو شورای بخش سبلان می گوید :بخش سبلان مظلوم ترین بخش استان است و مردم از وضعیت جاده ها در مواقع بارش برف ناراضی هستند.

وی می افزاید :بخش سبلان 12 روستا دارد که اکثر جاده های آن در شرایط برفی مسدود و غیر قابل تردد می شود و مسئولین مربوط بعد از چند روز به فکر بازگشایی می افتند و حتی بیشتر اوقات خورشید جور ادارت مربوط را می کشد.

این مسئول می گوید : دستگاه برف روب اخیرا بر روی یک دستگاه وانت نیسان نصب شده اما تاکنون برای برف روبی وارد جاده نشده است.

شب گذشته رییس شورای بخش سبلان نیز طی گفتگویی با خبرنگار ما گفت :جاده روستاهای تازکند و سامانلو غیر قابل تردد است.

اکثر روستا های سرعین جاده ای لغزنده و برفی با توجه به اقلیم سرد کوهستانی دارد و دیروز نیز تصادف شدیدی در جاده ارجستان رخ داد که ناشی از یخبندان جاده ها بود.

جاده ارجستان که محور حیاتی تردد مردم در بخش سبلان است بازگشایی می شود اما متاسفانه کار نمک پاشی گاه به تعویق و گاهی نیز فراموش می شود.

دیروز عکس های متعددی از وضعیت جاده روستاهای سرعین به دست ما رسید که در انتهای خبر مشاهده خواهید کرد.

تصاویر زیر به ترتیب مربوط به جاده روستای ورگه سران ،شایق ،ارجستان ،آتشگاه ،شمس آباد،و و تنها جاده آلوارس است که دیروز عصر در حال برف روبی بوده است و اما جاده های سامانلو و تازکند نیز بسته اعلام شده بود.




ارسال نظرات