خبرهای داغ:
جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: دومین مجمع پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح این استان با موضوع فرار از خدمت در قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۸۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عباس برزگرابراهیمی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف  استان قزوین در نشست خبری مجمع بزرگ سالیانه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان قزوین که ظهر شنبه در سالن جلسات سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی حافظ و پاسدار تمامیت ارضی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی هستند و حفاظت و پاسداری از این نیروها مجموعه‌های متعدد و مختلفی را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: ارشاد، راهنمایی، مساعدت، کنترل نیروها و در صورت لزوم برخورد با افراد در اثر ایجاد مشکلات از وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و همچنین دادسرای نظامی هم مختص نیروهای نظامی و انتظامی است.

جانشین سپاه صاحب‌الامر  عجل الله تعالی فرجه الشریف  استان قزوین افزود: همایش پیشگیری و برخورد با تخلفات برای دومین بار در این استان برگزار می‌شود.

برزگرابراهیمی تصریح کرد: در همین راستا دومین مجمع پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح استان قزوین روز دوشنبه بیست‌ و دوم آذر ماه جاری از ساعت 8 تا 12 در سالن اجتماعات شهید حسن‌پور سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین برگزار می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دومین مجمع پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح استان قزوین در قالب همایش یک روزه با عنوان و موضوع فرار از خدمت نیروهای مسلح برگزار می‌شود و در این همایش فرماندهان نظامی، انتظامی، ناجا، ارتش، سپاه، وزارت اطلاعات، فرماندهان عقیدتی، سیاسی و فرماندهان حفاظت حضور دارند.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین یادآور شد: موضوع فرار از خدمت که به صورت معمول مختص سربازان وظیفه بوده عوامل درون و برون سازمانی دارد که مشکلات اجتماعی، خانوادگی، معیشت، اشتغال و درآمد از عوامل برون‌سازمانی است.

برزگرابراهیمی مطرح کرد: در دومین مجمع پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح استان قزوین راه‌های فرار از خدمت نیروهای سرباز وظیفه شناسایی، آسیب‌شناسی می‌شود و برای اجرای این راهکارها در نیروهای مسلح برنامه‌ریزی شده و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره سربازی موضوعات معنوی، باورهای دینی ترویج داده می‌شود، عنوان کرد: بیان موضوعات روانشناسی و روانشناختی هم از دیگر برنامه‌هایی است که در این دوره به سربازان ارائه می‌شود.

جانشین سپاه صاحب‌الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در موضوع فرار از خدمت تعداد چهار نفر از سپاه فرار از خدمت داشته‌ایم که سه نفر از این تعداد به دلیل مشکلات برون‌سازمانی از خدمت سربازی فرار کرده‌اند.

برزگرابراهیمی بیان کرد: در دوره سربازی به نیروهای سرباز وظیفه هزینه معیشت، درمان پرداخت شده و همچنین ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های متعدد، آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای هم ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها