استاندار زنجان:

صدور دستور ويژه رئيس جمهور جهت تكميل پروژه هاي مهم استان زنجان

رئيس جمهور دستورات لازم جهت پيگيري ويژه و تامين اعتبار جهت تكميل اين هاي مهم استان زنجان صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۹۰۳۱۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشست خبري با اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاري هاي استان با اشاره به دیدار اخير خود با رئیس جمهور و ارائه گزارش جامعی از وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان در سال 93 حدود 335 میلیارد تومان اعتبار براي طرح‌های مختلف استان در نظر گرفته شده بود که از این رقم تاکنون 195 میلیارد تومان پرداخت شده و 136 میلیارد تومان باقی مانده است. 40 درصد پروژه های مصوب سفر به اتمام رسیده و از مابقی 60 درصد پروژه های باقیمانده، بیش از 63 درصد دارای پیشرفت فیزیکی 50 تا 90 درصد هستند و بقیه کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

اسداله درویش امیری به تصویب اجرای طرح آبیاری تحت فشار در بیش از 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اشاره نمود و افزود: تاکنون 10 هزار و 420 هکتار از اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده، 4 هزار هکتار درحال انعقاد قرارداد اجرا هستند و 11 هزار هکتار نیز در دست مطالعه قرار دارند که تا پایان سال 96 تمامی 25 هزار هکتار اراضی کشاورزی به این سیستم آبیاری مجهز خواهند شد.

وی در بیان وضعیت گازرسانی به روستاهای استان نیز اظهار داشت: از زمان استقرار دولت یازدهم، درصد بهره مندی روستاهای استان زنجان از نعمت گاز از حدود 43 درصد به بیش از 67 درصد افزایش یافته و علیرغم برخورداری 354 روستای استان از نعمت گاز، طرح گازرسانی به 220 روستا نیز در دست اجراست تا در نیمه اول سال آینده این رقم به 80 درصد جمعیت روستایی استان برسد و در صورت تخصيص 100 ميليارد تومان اعتبار تا پايان سال 96 كل روستاهاي بيش از 20 خانوار استان گازرساني خواهد شد.

مدیرعالی استان از انعقاد قرارداد EPCF به منظور طراحی، اجرا و فاینانس 170 کیلومتر از طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان به تهران با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: 110 کیلومتر از این مسافت در استان زنجان واقع شده که در قالب 3 قطعه در مدت 18 ماه اجرا و تحویل داده خواهد شد تا یکی از موثرترین پروژه های زیرساختی استان شکل گیرد. براي تكميل اين پروژه يك قطعه نيز به طول 60 كيلومتر در استان قزوين واقع شده كه پس از رفع مشكلات اجتماعي منطقه، مراحل اجرايي آن انجام خواهد شد.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: موضوعاتی همچون تبدیل زنجان به قطب IT ، برق و الکترونیک، پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد نقطه آمادی و پارک لجستیک شمالغرب کشور در زنجان از سایر پروژه ها و طرح‌های در دست پيگيري می باشد.

ارسال نظرات