عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: چنانچه دولت قانون حذف یارانه دهک ثروتمند جامعه را اجرایی نکند ما وظیفه داریم که بخش نظارتی‌مان را در این خصوص فعال کنیم.
کد خبر: ۸۷۹۰۳۱۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
  به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس  با اشاره به کاهش بیست هزار میلیاردتومانی رقم پیشنهادی برای هدفمندی یارانه‌ها در لایحه پیشنهادی دولت، اظهار داشت: معتقدم یارانه‌ها برای دولت نه‌تنها عزا نیست که عروسی است، چراکه از ۷۶ هزار میلیارد تومان درآمد دولت، تقریباً چهل و سه هزار میلیارد تومان مستقیماً به‌صورت نقدی و غیرنقدی از طریق یارانه به مردم پرداخت می‌شود.


وی بابیان اینکه مابقی این درآمد به تأمین منابع بعضی از وزارتخانه‌ها اختصاص داده می‌شود، افزود: البته آن‌ها همچون وزارت نیرو در ارائه برق ارزان‌قیمت نیز در ارائه خدمات به مردم نقش دارند.


حاجی دلیگانی در پاسخ به این سؤال که آیا یارانه دهک ثروتمند جامعه در لایحه پیشنهادی بودجه حذف‌شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: لازم نیست که حذف یارانه دهک ثروتمند جامعه در لایحه بودجه بیاید. این موضوع به‌صورت قانون وجود دارد و در اختیار دولت قرارگرفته و دولت باید آن را اجرایی کند. ازاین‌رو قانون جدیدی دراین‌باره لازم نیست و چنانچه دولت آن را اجرایی نکند ما وظیفه‌داریم که بخش نظارتی‌مان را در این خصوص فعال کنیم.
ارسال نظرات