مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

14 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند

در حال حاضر بیش از 43 هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 14 هزار زن سرپرست خانوار و 17 هزار سالمند هستند.
کد خبر: ۸۷۹۰۳۹۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمع‌آوری زکات در استان بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای استان در این بخش تاکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پرداخت زکات افزود: با ابلاغ مقام معظم رهبری، زکات به عنوان یکی از مغفول‌ترین ضروریات جامعه احیا شده و حرکت‌های خوبی در این بخش انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تا کنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است، افزود: ظرفیت استان بیش از مبلغ اعلام شده است و بالفعل کردن آن نیازمند اقدامات جهادی و بسیجی وار است که ورود به وادی سبقت در خیرات اتفاق بیفتد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به آثار مثبت و برکات پرداخت زکات در جامعه اضافه کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی در این بخش تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت‌های مردمی خواهد داشت.

صفری با بیان اینکه چهار پایه نظام ساز براساس دیدگاه مقام معظم رهبری نماز، زکات، امر به معروف و نهی ازمنکراست، افزود: ضرورت دارد دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان مدیران اسلامی در روستاها علاوه بر اقدامات عمرانی در زمینه ترویج سبک زندگی دینی نیز تلاش کنند.

وی با تاکید بر معرفی زکات به عنوان یک گفتمان در اقتصاد مقاومتی افزود: روحانیون و صدا و سیمای در بحث فرهنگ سازی بسیار موثر هستند و همکاری آنها موجب مشارکت بیش از پیش مودیان خواهد شد.

وی با ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات گفت: تجمیع زکات و انجام کار تیمی در این بخش، برجسته سازی آثار و برکات زکات در جامعه و ارائه بسته های تشویقی ازطریق جهادکشاورزی به مودیان زکات نیز از دیگر عواملی است که موجب مشارکت بیشتر مردم خواهد شد.

صفری در ادامه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات حمایتی در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 43 هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 14 هزار زن سرپرست خانوار و 17 هزار سالمند هستند.

وی با مناسب ارزیابی کردن اعتبارات دولتی در ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد افزود: نیازهای خانواده‌ها بسیار است و ارائه خدمات بهتر به مددجویان نیازمند همراهی بیش از پیش خیران است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان را 382میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سهم نیازمندان از این مبلغ 78میلیون تومان بوده است که این میزان با توجه ظرفیت شهرستان کم است.

ارسال نظرات