کد خبر: ۸۷۹۰۴۴۳
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر طیب قدیمی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در گفتگویی اظهار داشت: بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی به مناسبت هفته بسیج با نام بیمارستان شهدای بسیج در محل بیمارستان توحید سنندج برپا شد که در طی آن 128 نفر بیمار شناسایی شدند و معاینه دقیق توسط متخصصین چشم داخلی، قلب و بیهوشی برای آنها انجام شد.

 

وی افزود: در این میان 40 نفر نیاز به عمل جراحی داشتند و عمل شدند و 4 نفر نیاز به اعزام به مراکز درمانی مجهزتر و خاص دارند که انجام خواهد شد و مابقی بیماران نیز نیاز به درمان سرپایی داشتند که اقدامات لازم صورت گرفت.

 

دکتر قدیمی بیان داشت: این تعداد بیمار شناسایی شدهبیمارانی بودند که از سطح شهرهای کامیاران،دیواندره و مریوان بویژه در مناطق روستایی که خود توانایی مراجعه و پیگیری را نداشتند انتخاب و شناسایی شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: :بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی شهدای بسیج توسط بسیج جامعه پزشکی کردستان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد که هدف آن کمک و همراهی بیماران نیازمند به عمل جراحی چشم بود.

 

قدیمی خاطر با اشاره به برگزاری این بیمارستان و انجام 40 نفر عمل جراحی چشم؛ یادآور شد: طی چهار سال اخیر تاکنون برای بیش از 650 نفر از تمام شهرهای استان توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی عمل جراحی چشم بصورت رایگان انجام شده است.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج بزرگترین یادگار ارزشمند ‏بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) است که این نهاد مقدس به مصداق شجره طیبه دارای ‏شاخه های موثری بوده و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی داشته است.‏

 

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از قشرهای فعال و تاثیرگذار با تأسی از پیشکسوتان و ایثارگران بهداری رزمی در ‏دوران دفاع مقدس همواره طلایه دار فعالیت ها و اقدامات جهادی در عرصه بهداشت و درمان کشور بوده است.

 
ارسال نظرات