خبرهای داغ:
طاهریان:

مسابقات قرآنی جوانان جهان اسلام سال آینده برگزار می‌شود

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از برگزاری مسابقات قرآنی جوانان مساجد جهان اسلام خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است این رقابت‌ها را در مشهد مقدس برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۹۰۴۵۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان امروز 21 آذر با حضور مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و مجتبی میرزایی نسب دبیر این جشنواره برگزار شد.

مرتضی طاهریان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان اظهار داشت: یکی از مسابقاتی که هر ساله به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود، جشنواره قرآنی مدهامّتان است که تحت نظر ستاد عالی مسابقات کشور فعالیت دارد تا با سیاست‌های آن مجموعه و تقویم مورد توافق برگزار شود.

وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره قرآنی مدهامّتان در ایام هفته وحدت و در آستانه ولادت حضرت پیامبر (ص) برگزار می‌شود، گفت: یکی از ظرفیت‌های مساجد فعالیت‌های قرآنی است که ستاد این جشنواره برنامه‌های گوناگونی در نظر گرفته است تا علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های قرآنی مساجد با ایجاد عرصه رقابتی اهالی مساجد را به مراحل بالاتری هدایت کند.

طاهریان با اشاره به اینکه آئین‌نامه یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان اوایل خردادماه به استان‌ها ابلاغ شد، افزود: استان‌ها تا آبان‌ماه فرصت داشتند مرحله استانی را برگزار کنند که البته این رقابت‌ها در برخی از استان‌ها تا اوایل آذر ماه نیز ادامه داشت.

برگزاری جشنواره مدهامّتان روستایی در بهمن‌ماه

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه با ارسال گذشته جشنواره قرآنی مدهامّتان ویژه روستائیان برگزار شد،‌گفت: سعی داریم امسال نیز این رقابت‌ها را نیز برگزار کنیم و زمان پیش‌بینی شده در برنامه‌های سال جاری و به میزبانی روستای روتان است.

وی به برپایی یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، تفسیر ویژه ائمه جماعات، اذان و ترتیل اشاره کرد و افزود: این رقابت‌ها با حضور 300 نفر از برترین‌های استانی در قم برگزار می‌شود، همچنین امسال نیز رقابت در رشته‌های قرائت و حفظ کل ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

طاهریان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار نام‌‌نویسی در این جشنواره به صورت اینترنتی بود،‌گفت: با وجود اینکه این امر برای نخستین صورت پذیرفته بود 16 هزار نفر آمادگی خود برای حضور در جشنواره قرآنی مدهامّتان را اعلام کردند که البته طبق آمارها حدود 20 هزار نفر در رشته‌های مختلف نام‌نویسی کرده‌اند.

 جشنواره قرآنی مدهامّتان عرصه رقابتی نخبگان قرآنی مساجد است

وی با اشاره به برگزاری رشته تفسیر خاطر نشان کرد: هر سال 30 تا 32 نفر یعنی از هر استان یک نفر در رشته تفسیر شرکت می‌کرد اما امسال این ظرفیت تا سه برابر افزوده شده است چرا که سعی داریم در مرحله نهایی آموزش‌های تفسیر با موضوع اقتصاد مقاومتی با استفاده از آیات و روایات برگزار کنیم. همچنین بخش رقابتی نیز تدارک دیده شده است. 

طاهریان با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامّتان عرصه رقابتی نخبگان قرآنی مساجد است،‌تصریح کرد: ما سعی داریم در سال آینده یعنی سال 2017، که مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، حضور شایسته‌ای داشته باشیم بر همین اساس در اختتامیه این رقابت‌ها دبیرخانه جشنواره قرآنی مدهامّتان به مشهد مقدس منتقل می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان به صورت بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت:‌ آرزو داریم این مسابقات به مسابقات قرآنی جوانان جهان اسلام تبدیل شود تا در هفته وحدت تمامی جوانان مساجد جهان اسلام در این رقابت‌ها حضور یابند، بر همین اساس مذاکراتی با سازمان فرهنگ و ارتباطات،‌ جامعة‌المصطفی و مجمع جهانی اهل بیت (ع) داشته‌ایم که امیدواریم سال آینده بتوانیم حتی با حضور تعداد کمی از جوانان جهان اسلام این رقابت‌ها را به صورت بین‌المللی برپا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار