هشدار یک زنبوردار ارگانیک نیوزیلندی به تراریخته‌کاران؛

مرگ جمعیت زنبورها ناشی از دستکاری ژنتیکی گلها و گیاهان است

یک زنبوردار ارگانیک نیوزیلندی، گفت: جمعیت زنبورها درحال از بین رفتن است، مرگ زنبورها، به خاطر دستکاری ژنتیکی گیاهان بوده زیراکه بشر با تراریخته کردن گلها و گیاهان، درحال تغییر دادن ساختار طبیعی زنبورها است.
کد خبر: ۸۷۹۰۴۸۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، روی آربون، یک تولیدکننده عسل از شرکت زنبورداری پاپاروآ کشور نیوزیلند، است؛ وی در کلیپی می‌گوید: من یک زنبوردار ارگانیک هستم، این به خاطر عقایدی هست که دارم، عقاید قلبی‌ام به هیچ وجه منفعت مالی را مدنظر قرار نمی دهد.

این تولیدکننده، با بیان اینکه زنبورها درحال از بین رفتن هستند، عنوان می‌کند: مرگ جمعیت زنبورها، به خاطر دستکاری ژنتیکی گیاهان است؛ بشر درحال تغییر دادن ساختار طبیعی زنبورها است و زندگی آنها را به طور کامل دگرگون می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: زنبورها با مرگشان به ما هشدار می دهند و دلیل اصلی مرگ آنها، گلهای تراریخته است.

آربون، که یک زنبوردار پر سن وسال و باتجربه است، می‌گوید: دانشمندان ژن را از گونه بی ربط می گیرند و به سلول گیاه دیگری تزریق می‌کنند؛ فقط دو راه برای اثرگذاری ژن بی‌ربط وجود دارد و مهمترین راه، استفاده از یک تفنگ ژنتیکی است که با استفاده از این وسیله می‌شود ذرات طلایی حامل ژن‌ها را به سمت سلول شلیک کرد و وارد ارگانیسم جدید کرد اما این روش خیلی قابل اعتماد نیست و همیشه باید بعد از آن، آنها را در مقابل مروج های ویروسی و باکتری ها تقویت کرد.

این زنبوردار ارگانیک افزود: هر دانه ای که فرآیند مهندسی ژنتیک را پشت سر می گذارد، تبدیل به بسته ای حاوی باکتری، توکسین و مروج های ویروسی می شود و این درحالی است که ارگانیسم هایی که ساختار ژنتیکی آنها مهندسی شده، در میلیون ها هکتار زمین زراعی در ایالات متحده کاشته می‌شود.

وی با تاکید براینکه محصولاتی که از ساختار مهندسی شده بهره می برند می توانند سیستم ایمنی زنبورها را تحت تاثیر قرار بدهند؛ عنوان کرد: یک دانشمند آلمانی فهمید که ژن‌های تزریق شده در سلولهای گیاه ذرت، هنگام گرده افشانی وارد میکرو ارکانیسم های زنبورها شده و به عملکرد خودشان ادامه می دهند؛ متاسفانه این ژن ها به باکتری های داخل معده انسان هم سرایت می کند یعنی یک باکتری مهندسی ژنتیکی شده در بدن ما ایجاد می‌شود.

آربون، گفت: وقتی شروع به دستکاری ژنتیکی می کنیم، با اعماق وجود انسان و لایه های زیرین آنها روبرو هستیم؛ ما توانایی انجام خیلی از کارها را داریم اما سوال اینجاست که آیا ما عقل، اخلاق و علم کافی را برای دخالت کردن در نظام طبیعت داریم یا خیر؟! آیا واقعا می دانیم داریم چکار می کنیم؟! آیا اطمینان داریم که این کار اثرات بلند مدتی بر روی طبیعت نمی گذارد؟!

وی تذکر داد: ما در اینجا روی گیاهان و حیوانات آزمایش نمی کنیم بلکه در اصل روی خود انسان آزمایش می کنیم و با روح و کالبد انسان سروکار داریم.

این زنبوردار نیوزیلندی در پایان گفت: طبیعت برای مدت زیادی صبر پیشه می‌کند اما لحظه‌ای فرا می‌رسد که همه چیز را در هم می شکند؛ پس بیایید زود بیدار شویم آنقدر که فرصت کافی برای تغییر دادن شرایط را داشته باشیم.

 

ارسال نظرات