امام جمعه کرج؛

تقویت روحیه‌ “استغنا” و “عقل‌گرایی” از وظایف اصلی منتظران ظهور است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: استقلال و عزت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که موضوعات روز جامعه ما هستند، هرگز بدون استغنای افراد جامعه به دست نمی‌آیند؛ جامعه‌ای می‌تواند مستقل باشد که بی‌نیاز است و در غیر این صورت، توان حفظ استقلال خود را نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۹۰۵۹۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جمعی از مدیران و فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌های استان البرز، صبح امروز و در قالب ششمین دوره‌ی استانی طرح بصیرت، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار کردند.

تقویت روحیه‌

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن تبریک ایام هفته وحدت، میلاد رسول مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیان داشتند: ما و شما به‌عنوان افرادی که هدف سربازی حضرت (عج) را داریم؛ باید خود را برای آن دوران آماده کنیم و از وظایف خود مطلع باشیم.

ایشان بیان داشتند: در دوران ظهور، با عنایت حضرت (عج)، فرهنگ و اندیشه و معرفت جامعه به سطح بالایی از کمال خواهند رسید و استغنا و بی‌نیازی، قلوب افراد را در بر خواهد گرفت.

امام‌جمعه کرج گفتند: استقلال و عزت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که موضوعات روز جامعه ما هستند، هرگز بدون استغنای افراد جامعه به دست نمی‌آیند؛ جامعه‌ای می‌تواند مستقل باشد که بی‌نیاز است و در غیر این صورت، توان حفظ استقلال خود را نخواهد داشت.

ایشان خاطرنشان ساختند: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب، نشانه‌ی به وجود آمدن مقدمات این بی‌نیازی و استغنا در مردم بود و در سخنرانی‌های امام (ره) و حرکت انقلاب و مدیریت جنگ تحمیلی نیز بروز این روحیه به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اکمال این صفت در تمام امت، در زمان ظهور، تصریح کردند: انسان بی‌نیاز، آزادمنش و آزاده است و قناعت ویژگی مشخصه اوست؛ انسان قانع، به صفت غنای الهی متصف است و شخص طمع‌کار، درواقع فقیر است.

ایشان اظهار داشتند: بعضی‌ها برای اینکه فقیر نشوند، عمری را مانند فقرا می‌گذارند تا مثلاً برای روز مبادا مالی جمع کنند و درعین‌حال، بر اساس حدیث امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، اینان در روز قیامت نیز حسابی چون اغنیا پس می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، خاطرنشان ساختند: باید توجه داشت که حرکت به‌سوی چنین ویژگی‌هایی برای ما یک وظیفه است و تقویت روحیه‌ی قناعت و توسعه عقل‌گرایی و شعور، باید سرلوحه‌ی کار قرار گیرند.

ایشان افزودند: بعضی مشاغل در محل خطر قرار دارند و محل جولان شیطان در آن‌ها باز است، درعین‌حال موفقیت در این مشاغل هم دارای اجر و ثواب بالایی است که یکی از آن‌ها فعالیت در نیروی انتظامی است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به امنیت به‌عنوان یک نعمت مهم اجتماعی، تصریح کردند: جایگاه شما جایگاه خاصی است که حساسیت و درعین‌حال آسیب‌های بیشتری دارد؛ لذا تقویت روحی و ارتباط با خدای تعالی و قوی بودن در امور دینی باید در شما قوی‌تر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار