خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: بیش از 120 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و کادر درمانی در این حرکت جهادی تا 28 آذر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۹۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمدرضا فخر مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت : بیمارستان صحرایی در استان هر سال یک نوبت برگزار می شود و امسال این برنامه با عنوان رزمایش شهدای وحدت ۲ با همکاری بهداری نیروی زمینی و شمال شرق از فردا کلید می خورد. و قرار است با غربالگری، بیماران با توجه به نیازشان خدمات تخصصی و فوق تخصصی را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: این بیمارستان همزمان با 12 بیمارستان صحرایی در استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برپا می شود. مرکز بهداری و رزمی نیروی زمینی شمال شرق سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی در راه اندازی بیمارستان صحرایی همکاری دارند .

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: بیش از 120 پزشک عمومی ، متخصص و فوق تخصص و کادر درمانی در این حرکت جهادی تا 28 آذر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

فخر گفت: در این طرح نیروهای تخصصی چشم، زنان، اطفال، سونوگرافی، قلب، به طبسین نهبندان به مدت 3 روز اعزام می شوند.

وی اذعان کرد: این برنامه با هدف افزایش روحیه امید و توانمندی در مردم و تمرین مسئولین برای مقابله با حوادث است.

فخر تصریح کرد: اقداماتی که ما در استان در برپایی بیمارستان صحرایی انجام دادیم در خواست همکاری از ۱۴نفر از افراد متخصص و فوق تخصص، ۹نفر دندان پزشک با ما همکاری می کنند از شروع طرح غربالگری تا پایان طرح 24 نفر پزشک با ما همکاری می کند و همچنین در سایر رشته های پرستاری هم 30 نفر با ما همکاری می کنندتا الان بیش از 3 هزار نفر غربالگری انجام شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات که با کمک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تأمین بخشی از امکانات و تجهیزات بوده است و چون قرار است این کار ادامه پیدا کند یکی از اقدامات مهم ما پیگیری درمان خواهد بود.

همچنین با همکاری کمیته امداد بسته های بهداشتی بین مردم منطقه توزیع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها