خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت: در مقابل کسانی که با برگزاری جشن های میلاد پیامبر(ص) مخالفت می کنند سینه سپر خواهیم کرد و همیشه هم، چنین برنامه هایی را برگزار می کنیم چون محبت پیامبر(ص) در آن نمایان است.
کد خبر: ۸۷۹۰۷۳۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از پاوه، ماموستا ملا قادر قادری عصر یکشنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و گرامیداشت هفته وحدت که در مسجد جامع شهر شاهو برگزار شد، افزود: اگر افراد محدودی برگزاری این جشن ها را بدعت بدانند ما هم خواهیم گفت بدعت است اما بدعتی احسن و مقبول است چرا که به خاطر محبت رسول خدا (ص) برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین آیین هایی که به برکت اسلام و به خاطر محبت رسول خدا (ص) جمع می شویم قابل تقدیر است.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: عده ای محدود با برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) مخالفت می کنند و می گویند بدعت است و مردم را دلسرد می کنند اما بالاترین عالم قرن هفتم فتوا داده که برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) از بهترین کارها است.
ماموستا قادری اضافه کرد: 800 سال است که این سنت را ترک نکرده ایم و تعدادی افراد محدود تندرو و سلفی نمی توانند مانع از اجرای این برنامه ها شوند.
وی ادامه داد: قریب به 90 درصد از بدنه اهل سنت معتقدند که برگزاری چنین مراسم هایی مایه خیر و برکت است.
امام جمعه پاوه بیان داشت: در عصری زندگی می کنیم که مسلمانان گرفتار هستند و 14 میلیون مسلمان در طول دو سال گذشته که داعش پدید آمده از خانه و کاشانه و وطن خود آواره شده اند.
ماموستا قادری خاطرنشان کرد: داعش چهره واقعی اسلام را تخریب کرده و موجب شده مسلمانان در مقابل هم مبارزه کنند.
وی تاکید کرد: ما مسلمان ها باید به سنت ها پایبند باشیم و بدانیم جشن میلاد جز فولکلور و آداب کردها است و نمی شود آن را تعطیل کرد.
ارسال نظرات