بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان؛
با کمال تاسف آنچه در 16 آذر امسال در دانشگاه ما رخ داد، یادآور جُنگ شادی هفته خوابگاه ها بود، تا گردهمایی دانشجویی جهت هم افزایی روحیه آرمان خواهی و استکبارستیزی؛ که این خود، عمق تفاوت نگاه مسئولین به جایگاه دانشجو و روز دانشجو را هویدا ساخت. قهراً خروجی ستاد تصمیم گیری این مراسم که بدون مشارکت ...
کد خبر: ۸۷۹۰۸۰۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

به گزارش بسیج نیوز ؛بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان طی بیانیه ای در واکنش به اتفاقات مراسم 16آذر دانشگاه اعلام کرد: با کمال تاسف آنچه در 16 آذر امسال در دانشگاه ما رخ داد، یادآور جُنگ شادی هفته خوابگاه ها بود، تا گردهمایی دانشجویی جهت هم افزایی روحیه آرمان خواهی و استکبارستیزی؛ که این خود، عمق تفاوت نگاه مسئولین به جایگاه دانشجو و روز دانشجو را هویدا ساخت. قهراً خروجی ستاد تصمیم گیری این مراسم که بدون مشارکت دانشجویان صاحب نظر صورت گرفته بود، چیزی جز این جُنگ نخواهد بود.


متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:
 
بسمه تعالی
بیانیه حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان نسبت به وقایع اخیر مراسم 16 آذر دانشگاه
 
16 آذر 1332 روز تاریخی و فراموش نشدنی برای ایران اسلامی است. اصل و اساس این روز حرکت جنبشی دانشجویان بصیر و متعهد علیه اقدامات مداخله جویانه استکبار جهانی بود که با نثار خون پاک شهیدان، بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی جاودانه گشت و سرآغازی بر حرکت اصیل جنبش دانشجویان متعهد گردید.

شانزدهم آذر ماه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی متعلق به دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است، لکن گرامی داشت این روز به عنوان روز دانشجو، به جهت زنده نگه داشتن روحیه ی استکبار ستیزی و بصیرت افزایی و تاکید بر نقش مؤذن گونه این قشر ارزشمند از جامعه در جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود می باشد.
 این روز بهانه ای جهت انتقال این قبیل روحیات از نسل درخشان اول انقلاب به نسل سرنوشت ساز سوم و چهارم بوده است. بحمدالله، شاهدیم که برادران متعهد ما در سایر دانشگاه ها تا حد زیادی این بار امانت را به دوش کشیده و جهت به ثمر نشاندن این دغدغه بزرگ نظام و رهبری گام برداشته اند.

آنچه عرق شرم بر جبین ما نهاده این است که در دانشگاهی که چشم امید رهبری است، جنبش دانشجویی خاصیت خود را ازدست داده و آن به جهت نگاه حداقلی مسئولین مربوطه به دانشجو و روز دانشجو است. بدیهی است ثمره این نگاه، پرورش دانشجویانی کم تفاوت و بی دغدغه نسبت به مسائل کلان و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی شده است.

 با کمال تاسف آنچه در 16 آذر امسال در دانشگاه ما رخ داد، یادآور جُنگ شادی هفته خوابگاه ها بود، تا گردهمایی دانشجویی جهت هم افزایی روحیه آرمان خواهی و استکبارستیزی؛ که این خود، عمق تفاوت نگاه مسئولین به جایگاه دانشجو و روز دانشجو را هویدا ساخت. قهراً خروجی ستاد تصمیم گیری این مراسم که بدون مشارکت دانشجویان صاحب نظر صورت گرفته بود، چیزی جز این جُنگ نخواهد بود.

ما بسیجیان روشنفکرِ متعهد، به نمایندگی از قشر بیدار و دلسوز دانشجویانی که  شدت رنج و درد وارده به قلوب پاکشان را از این مراسم بیان نمودند، از محضر امام عزیزمان خمینی کبیر رحمة الله علیه و مولایمان امام خامنه ای مد ظله العالی پوزش می طلبیم که مسئولین فرهنگی مان، این روز پر عظمت را تا این حد تنزل داده و به جای به چالش کشیدن نظام سلطه، در قسمت هایی از برنامه به رواج معاصی الله پرداختند.

پوزش می طلبیم که
 مسئولین فرهنگی مان، در روزی که منتصب به قشر فرهیخته دانشجوست، با اجرای برخی مراسم دون شأن، خواسته یا ناخواسته، سبب تغییر دغدغه های دانشجویان شده اند که صد البته باید در برابر اذهان دانشجویان بیدار و ولایی پاسخگو باشند.
پوزش می طلبیم که
در این روز مسئولین فرهنگی مان، با دلایل غیر قابل قبول از جمله دستوری بودن این شیوه از سوی مقامات بالادست، بر اجرایی شدن آن اصرار ورزیدند که اگر تلاوت آیات الله و سخنرانی سردار عزیز و محترم هم در آن به چشم نمی خورد بی شباهت به مجلس لغو نبود.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان، دلسوزانه خواستار توجه مسئولین به انحراف و مهجور شدن فعالیتهای دانشجویی و فرهنگی که متاسفانه بسیار مشهود است، می باشد.

امید است مسئولین محترم فرهنگی دانشگاه، با دید عمیق تر و درک صحیح از شرایط حاکم بر موقعیت و جایگاه ارزشمند، حساس و تعیین کننده ی دانشجویان این دانشگاه در آینده نظام اسلامی، برنامه ریزی لازم را در این زمینه براساس عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی تدوین و اجرا نموده و از نظرات دلسوزانه تشکل های دانشجویی استفاده نمایند تا حرکت فرهنگی دانشگاه صنعتی مالک اشتر به مسیر اصیل و آرمانی خود بازگردد و دیگر شاهد چنین انحرافاتی نباشیم.
 
والسلام علی من اتبع الهدی
شورای اندیشه ورز حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان
هفدهم آذر ماه 1395
ارسال نظرات