خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی قم صورت گرفت:
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم در همايش هجوم خاموش كه در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: شكايات مردم از سوء استفاده‌گران فضاي مجازي شدت يافته است و مردم به هيچ وجه به شبكه‌ها و كاربران مجازي اعتماد نكنند
کد خبر: ۸۷۹۰۹۷۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
برگزاری همایش هجوم خاموش در دانشگاه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همايش هجوم خاموش، با محوريت فرصت‌ها و تهديدهاي شبكه‌هاي اجتماعي، با حضور دادستان قم و معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان قم به همت بسيج دانشجويي مراكز علمي كاربردي استان قم با همكاري بسيج اساتيد استان و بسيج دانشجويي و كاركنان دانشگاه قم در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.

در ادامه مصطفي برزگر گنجي دادستان عمومي و انقالب قم، نيز در سخنان كوتاهي اظهار كرد: فضاي مجازي به دليل اينكه خوب از آن استفاده نمي كنيم، گرفتاري زيادي براي مردم ايجاد كرده است و جرمهايي كه در فضاي مجازي در قمرخ مي دهد، آمار نگران كنندهاي را شامل ميشود.

در ابتداي اين مراسم دكتر غلامي رئيس بسيج اساتيد دانشگاه قم ضمن خير مقدم به حاضرين و تبريك روز دانشجو، گفت: فضاي مجازي ابزاري است كه مي تواند بستري براي كارهاي مناسب باشد اما متاسفانه بيراهه هاي آن غالب شده است.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم نيز ضمن تبريك روز دانشجو، گفت: شكايات پيرامون سوءاستفاده سودجويان فضاي مجازي از مردم شدت يافته است، به مردم تذكر مي‌دهم كه به هيچ وجه به فضا و كاربران فضاي مجازي اعتماد نكنند.

وي اقدام در راستاي پيشگيري از وقوع جرم را ضروري دانست و گفت: روايات مختلفي پيرامون پيشگيري از وقوع جرم وارده شده است كه لازم است همگي به آن‌ها توجه كرده و عمل كنيم.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم افزود: پيشگيري وظيفه‌اي همگاني است، پيامبر اكرم(ص) فرموده است «همگي در راستاي اقدام براي پيشگيري از وقوع جرم مسؤول هستند».

يزدي ادامه داد: امام علي(ع) فرموده است دينداران بي دانش و دانشمندان بي دين دو گروه از كساني هستند كه كمر من را مي‌شكنند.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم تأكيد كرد: به مردم تذكر مي‌دهم كه به هيچ وجه به فضا و كاربران فضاي مجازي اعتماد نكنند؛ تمام شخصيت‌هاي فضاي مجازي، مجازي‌ هستند و عده زيادي فريب شخصيت‌هاي ساختگي موجود در فضاي مجازي خورده‌اند و هر روزه شاهد پرونده‌هاي شكايت اينچنيني هستيم.

يزدي با بيان اينكه عمده ارتباط ها در فضاي مجازي بسيار نامطلوب است، افزود: خانواده‌ها اگر از اشتباه فرزندانشان ناراحت و خسته شدند، هرگز براي مدت طولاني با آنان قهر نكنند، اگر مادري با فرزند خود قهر بود، پدر، فرزند را به آشتي كردن با مادرش ترغيب كند، اگر پدر با فرزند خود قهر بود، مادر، فرزند خود را به آشتي كردن با پدر ترغيب كند كه مدت قهر والدين با فرزندشان به طول نينجامد، چراكه قهر طولاني مدت با فرزند سبب مي‌شود فرزندان به غريبه‌ها اعتماد كرده و براي بيان حرف‌هاي خود و مشورت پيرامون امور خود به غريبه‌ها مراجعه كنند نه خانواده.
 
فناوري در جهان به واسطه وزارت دفاع آمريكا هدايت مي‌شود
در ادامه حمزه اي، محقق و پژوهشگر فضاي سايبري طي سخناني به چگونگي جنگ نرم دشمن در حوزه سايبري اشاره كرد و گفت:‌ پنتاگون از طريق آژانس پروژه‌هاي تحقيقات پيشرفته دفاعي خود با نام مستعار دارپا «DARPA»، سال‌ها بدون ايجاد حساسيت در توسعه فناوري، تحليل و نمايش اطلاعات در توسعه و گسترش اينترنت نقش داشته است.

وي اظهار داشت: با مقايسه آمار سالانه سايت INTERNET WORLD STATE، افزايش سرعت، ظرفيت و همچنين كاهش اندازه، وزن، قيمت و توان مصرفي تجهيزات الكترونيكي با تعداد اتصال كاربران به اينترنت و فضاي مجازي ارتباط مستقيم داشته، به نحوي كه با ورود تجهيزات گوشي همراه هوشمند آمار كاربران بيش از يك ميليارد رشد داشته است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر حدود 3 ميليارد و 600 ميليون نفر در جهان از اينترنت و فضاي مجازي استفاده مي‌كنند، افزود: تلاش «دارپا» موجب افزايش سرعت و ظرفيت و همچنين كاهش اندازه، وزن، قيمت و توان مصرفي تجهيزات الكترونيكي شده كه بدون اين تلاش، حضور اين تعداد كاربر يعني 3 ميليارد و 600 نفر در اينترنت در بازه زماني كوتاه كنوني محال بود.

اين محقق و پژوهشگر فضاي مجازي عنوان كرد: اين سؤال مطرح است چه كساني در پشت پرده تلاش مي‌كنند تا تعداد كاربران متصل به اينترنت افزايش يابد؟ حقيقت اين است بسياري از تجهيزات نظامي پيشرفته و فناوري‌هايي كه دولت آمريكا به واسطه آن خود را در جهان ابر قدرت نشان مي‌دهد، ساخته و پرداخته «دارپا» است و مي‌توان تصور كرد ورود به عرصه فناوري‌هاي حياتي براي اينترنت با چه هدفي انجام مي‌شود.

حمزه‌اي بيان كرد: در حال حاضر شركت‌هاي به ظاهر تجاري ايده‌هايي كه قبلاً توسط «دارپا» ارائه شده را توليد مي‌كنند. شركت گوگل يك شركت نرم‌افزاري است، اما در دهه اخير دست به توليد سخت‌افزارهايي زده است كه جهان را انگشت به دهان كرده است، مانند توليد عينك‌هاي هوشمندي كه قابليت اتصال به اينترنت دارند و مانند انسان قدرت بينايي و شنوايي دارد. اين فناوري با جمع‌آوري اطلاعات از محيط پيراموني كاربر نيازهاي روزانه وي به اطلاعات مختلف مانند وضعيت آب و هوا، تبديل پيام صوتي به مكتوب و ارسال آن براي فرد مورد نظر، اطلاع از ساعات كاري مترو و ساير وسايل نقليه عمومي، اطلاع از نقاط جغرافيايي مختلف و ... را برطرف مي‌سازد.

وي افزود: يكي از اشخاص كليدي در پروژه توليد عينك هوشمند شركت گوگل فردي ايراني به نام بابك پرويز بوده است.

اين محقق و پژوهشگر فضاي مجازي تصريح كرد: روزبه جعفري نيز از ديگر نخبگان ايراني است كه در دانشگاه شريف تحصيل كرده است، اما متأسفانه اكنون با «دارپا»  همكاري مي‌كند.
 
حمزه‌اي ادامه داد: استفاده از بستر اينترنت براي استعمار علمي نامحسوس و شناسايي و استفاده از علوم نخبگان جهان توسط «دارپا»، قدرتي به آن داده است كه آنان در زمينه استفاده از فناوري و اطلاعات پا را از حد خود فراتر گذاشته‌اند.

وي اضافه كرد: پوست الكترونيكي از ديگر توليدات هوشمندي است كه توسط شركت مايكروسافت توليد شده و قابليت تاتو روي بدن دارد.

اين محقق و پژوهشگر فضاي مجازي تبيين كرد:‌ براي تحقق وعده اتصال همه كس و همه چيز به اينترنت، نوزادان نيز جا نمانده‌اند؛ شركت آمريكايي اينتل اعلام كرده است دستگاهي با قابليت اتصال به اينترنت توليد كرده كه براي نوزادان است،‌ والدين با اتصال اين دستگاه به نوزاد خود متوجه مي‌شوند كه نوزادشان چه زماني گرسنه، چه زماني تشنه، چه زماني خواب‌آلود و يا چه زماني مريض است و نياز به دارو دارد.

اين محقق و پژوهشگر فضاي مجازي تأكيد كرد: فناوري در جهان به واسطه وزارت دفاع آمريكا هدايت مي‌شود و ما به عنوان جامعه هدف بايد بيش از گذشته در استفاده از فناوري‌هاي نوين دقت كنيم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها