خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمين ذوالنوري در مراسم روز دانشجو:

امروزه استكبار ستيزي با تعالي علمي و فرهنگي و اقتصادي كشور محقق مي شود

حجت الاسلام والمسلمين ذوالنوري نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در مراسم روز دانشجو در دانشگاه قم گفت: امروزه استكبار ستيزي با تعالي علمي و فرهنگي و اقتصادي كشور محقق مي شود.
کد خبر: ۸۷۹۰۹۷۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
امروزه استكبار ستيزي با تعالي علمي و فرهنگي و اقتصادي كشور محقق مي شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمين ذوالنوري نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني به بيان نقش دانشجويان در استكبار ستيزي پرداخت و افزود: در گذشته دنيا دو قطبي بود كه در بخشي ابرقدرت غرب با محوريت آمريكا با ايده سكولاريستي و در بخشي ديگر ابرقدرت شرق با محوريت شوروي و ايده كمونيسم و سوسياليسم حاكم بود و نظام هاي سياسي دنيا حيات مستقل نداشتند و حكومت هاي سياسي مي بايست به يكي از قطب هاي قدرت وابسته مي شدند؛اما پيروزي انقلاب اسلامي اين دوقطبي بودن را بر هم زد و نوعي نظام سياسي بدون وابستگي به قدرت هاي شرق و غرب معرفي و ارائه نمود.

به همين منظور توطئه هايي را با پشتيباني منافقين و نهضت آزادي با شعارهاي تجزيه طلبانه و تفرقه افكنانه عليه مردم ايران به راه انداختند ولي پس از مشخص شدن نيت منافقانه آنها و جنايت ها و كشتارهايي كه عليه مردم به راه انداختند به انزوا رفتند.

ذوالنوري با اشاره به 17 هزار شهيد ترور و 300هزار شهيد دفاع مقدس، گفت: استكبار جهاني نتوانست مردم را با جنگ و تحريم و هجمه هاي تبليغاتي به زانو در بياورد؛ اما امروز شكل عمليات دشمن تغيير كرده و با نفوذ در فضاي مجازي و سايبري و هجمه هاي فرهنگي وايجاد وابستگي علمي و اقتصادي به مقابله با نسل جوان و مردم ايران آمده است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي رسالت دانشگاه و دانشجو را توليد علم و جنبش نرم افزاري و اعتلاي توان اقتصادي و دفاعي كشور و نقش آفريني در صحنه هاي اقتصادي و فرهنگي دانست و افزود: نقش دانشگاه در اين زمينه نقش ممتازي است كه نسل جوان ما با اقدامات محير العقول در عرصه توليد علم، لياقت و توانمندي خود را به اثبات رسانده اند به گونه اي كه ژورنالهاي علمي معتبر دنيا از توليد علمي نسل جوان ما به عنوان جهش علمي ياد مي كنند و لذا وظيفه ي مسئولين كشور را در تحقق حلقه مفقوده مسير توسعه و پيشرفت كشور را دوچندان مي كند.

ذوالنوري افزود: رئيس جمهور از رشد 21 درصدي نقش پارك هاي علم و فناوري خبر داده است؛ ولي بايد به دنبال اين باشيم كه علم توليدي ما به صنعت و تكنولوژي تبديل شود و در زندگي مردم نمود پيدا كند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي حضور نخبه هاي علمي در ژورنالها و دانشگاههاي معتبر را داراي مزايا و معايبي دانست و افزود: مزيت آن اين است كه دانشجو براي عبور از يك مقطع علمي و تاييد گريد خود مقاله هاي خود را در ژورنالهاي علمي دنيا به چاپ مي رساند كه وجهه ي خوبي براي جمهوري اسلامي در مجامع علمي دنياست  و دانشگاههاي معتبر نيز براي ادامه تحصيل از وي دعوت مي كنند، اما چون در داخل كشور براي تبديل علم او به صنعت پشتيباني لازم از وي انجام نمي گيرد، با فرار مغزها رو برو خواهيم شد.

وي با تاكيد بر اين كه استكبار ستيزي با تعالي علمي و فرهنگي و اقتصادي كشور محقق خواهد شد؛ افزود: امروزه مجلس و دولت بايد زمينه اي را فراهم كنند كه نخبه علمي ما بدون فروش اختراع و ابداع و علم خود به بيگانه، آن را در خدمت صنعت و تكنولوژي و پيشرفت كشور بكار گيرند كه با تاسيس بنياد نخبگان، خدمات مناسبي در اين زمينه انجام شده است.

پس از اين دانشجويان پشت تريبون قرار گرفته و سوالات خود را به صورت شفاهي مطرح و حجت الاسلام والمسلمين ذوالنوري نيز به سوالات ايشان پاسخ گقت.

وي در پاسخ به سوالات دانشجويان در خصوص  اقدامات پيشگيرانه مجلس در قبال فسادهاي اقتصادي، عدم ثبات قيمت دلار و ارز، حقوق هاي نجومي، بودجه دانشگاه ها و دفاعي كشور گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به مذاكرات خوشبين نيستم و الان نيز همه مسوولين نظام بيان كردند كه مصوبه كنكره ايالات متحده آمريكا نقض صريح برجام هست در حالي كه مقام معظم رهبري در زمان مذاكرات فرمودند كه قدم به قدم و متناظر و متعادل حركت كنيد كه متاسفانه به اين توصيه مقام معظم رهبري عمل نشد و در نهايت بخاطر خوي استكباري آمريكا برجام نقض شد.

وي افزود: در خصوص افزايش دلار، بنا بر اعلام سخنگوي دولت اين برنامه دولت نبوده است و ما از ايشان قبول مي كنيم و در مورد حقوق هاي نجومي تخلف صورت گرفته بود و ما پيگير هستيم كه طرحي را ارائه نماييم كه حداكثر دريافتي تا مبلغ 10 ميليون تومان تصويب شود.

در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش را پيگيري كرديم كه به دليل اسعفاي وي عملي نشد، اما تحقيق و تفحص نسبت به صندوق ذخيره فرهنگيان در مجلس فعال كرديم و موضوع آن بررسي خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنوري در پايان با اشاره به كمبود بودجه در دانشگاهها، گفت: بحث بودجه دانشگاه و بودجه دفاعي كشور در مجلس مورد تاكيد نمايندگان مي باشد و هر برنامه اي كه مربوط به اشتغال وتقويت آن باشد را در اولويت قرار مي دهيم.
ارسال نظرات