خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت:
سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: زمان رسیدن به محل حریق در محدوده شهرداری اصفهان از سال 89 تا 94 کاهش داشته است و این زمان در اصفهان 4 دقیقه و 8 ثانیه است.
کد خبر: ۸۷۹۱۰۱۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان ، مهدی جان‌نثاری  در جمع اصحاب رسانه به ارائه آمار از فعالیت‌های این سازمان در زمینه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: در مقایسه آمار حریق در سال‌های 93 و 94 شاهد کاهش 3 درصدی آمار آتش‌سوزی‌های بدون ضایعات در سال 94 هستیم که معادل 62 مورد آتش‌سوزی است و حریق منزل مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی، مراکز اقامتی، مراکز رفاهی از جمله مواردی هستند که کاهش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این حریق‌ها می‌توانست حریقی به اندازه پارس گاز باشد، افزود: با توجه به بالا رفتن جمعیت، افزایش زیربنای شهری و پیچیده شدن تکنولوژی‌ها حریق در همه جا افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان بیان کرد: زمان رسیدن به محل حریق و حادثه در محدوده شهرداری اصفهان با وجود افزایش خودروها و ترافیک از سال 89 تا 94 کاهش داشته است، زمان 3 تا 5 دقیقه طبق استانداردهای جهانی مطلوب به حساب می‌آید که در اصفهان این زمان 4 دقیقه و 8 ثانیه است.

جان‌نثاری تبیین کرد: کل حوادث در سال 94 با افزایش 12 درصدی روبرو بوده، سوانح خودرویی، حوادث کوه، غرق‌شدگی، احتمال تخریب بافت فرسوده، سقوط از ارتفاع و چرخ گوشت از جمله حوادثی هستند که در سال 94 افزایش داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در سال 94 آمار حریق ضایعات نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته و تعداد کل حریق در این سال 3 هزار و 757 مورد بوده است و واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی بیش از 325 مکاتبه با شهرداری مناطق در خصوص جمع‌آوری ضایعات داشته است.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان توضیح داد: در سال 94 به طور متوسط ماهیانه 860 مورد و روزانه 28 مورد اعزام به محل حریق و حادثه گزارش شده است، همچنین 10 هزار و 328 مورد اعزام به محل حریق داشته‌ایم و آمار نجات یافتگان 10 درصد افزایش و آمار فوت شدگان 6 درصد کاهش یافته و تعداد آتش‌نشانان مجروح در این سال 15 نفر بوده است.

جان‌نثاری متذکر شد: در سال 94 با توجه به کاهش آمار ساخت و ساز در شهر اصفهان نسبت به سال قبل، تعداد بررسی نقشه‌های ساختمانی توسط واحد پیشگیری سازمان نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آتش‌سوزی‌های تجاری گفت: با حدود 4 هزار و 137 بازدید از مراکز تجاری توانسته‌ایم این حریق‌های تجاری را کنترل کنیم.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان در ادامه به بیان برنامه‌های سازمان برای ایجاد تحول پرداخت و تصریح کرد: پروژه‌های سامانه مدیریت حریق و حوادث، توسعه سامانه شیرهای هیدرانت، سامانه ثبت و هشدار جهت مجوز شرکت‌های نصب کننده سیستم‌های اعلام و اطفاء و توسعه سامانه بیمه حوادث و تکمیلی از جمله پروژه‌های در حال طراحی در سامانه جامع اطلاعات این سازمان هستند.

جان‌نثاری به اقدامات انجام شده در حوزه اداری و مالی پرداخت و اظهار داشت: ارائه دو خدمت از خدمات ارائه شده به شهروندان به صورت الکترونیکی، اصلاح 5 دکل از دکل‌های مخابراتی سازمان در ایستگاه‌های 10، 14، 16، 19 و 21، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته در 5 ایستگاه، شبکه کردن داخلی 5 ایستگاه و بررسی لزوم و امکان‌سنجی قیمتِ بهای تمام شده خدمات ایمنی و آتش‌نشانی با مشاوره دانشگاه اصفهان از این اقدامات است.

وی، سازمان‌دهی نیروهای آتش‌نشان داوطلب در راستای مدیریت بحران را از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پیشگیری دانست و مطرح کرد: اخذ 3 استاندارد آموزشی، مدیریت لوازم فردی آتش‌نشانان و مدیریت بحران، راه‌اندازی فاز اول خدمات آزمایشگاهی علت‌یابی حریق جهت سازمان‌های آتش‌نشانی سراسر کشور، شرت بیمه و مراجع قضایی، برنامه‌ریزی آموزش با رویکرد آغاز ایمنی از میز طراحی و تشکیل کار گروه مشترک با شهرستان‌های شاهین‌شهر، مبارکه، کاشان، شهرضا و نجف‌آباد جهت ایجاد تعامل و یکپارچگی از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان اظهار کرد: اصول ساختار سازمانی، ارتقای سیستم‌های مدیریت عملیات، ارزیابی واکنش اطفاء و حریق، وحدت فرماندهی و کارآمدی آتش‌نشانان از جمله اقدامات حوزه اطفاء و عملیات است.

جان‌نثاری در پایان به مبحث 21 مقررات ساخت ساختمان اشاره کرد و تصریح کرد: مقررات ساخت ساختمان 137 زیر اقدام دارد که سازمان آتش‌نشانی 135 مورد از این زیر اقدام‌ها و به عبارتی 98 درصد پدافند غیر عامل را انجام می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها