دوره آموزشی ارتقای سواد فضای مجازی ویژه والدین دانش آموزان در شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۰۸۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دوره آموزشی ارتقای سواد فضای مجازی ویژه والدیبن دانش آموزان با همکاری آموزش پرورش بخش بلداجی، حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزار شد.

خواهر حسینی، فرمانده حوزه مقاومت خواهران شهر بلداجی، هدف از برگزاری دوره را با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افرایش سواد مجازی ، ارتقای آگاهی های والدین نسبت به تهدیدات فراروی دانش آموزان در فضای مجازی عنوان کرد.

مهندس حق وردی ، کارشناس فضای مجازی در این جمع ضرورت افزایش سواد فضای مجازی و کاهش شکاف رسانه ای بین والدین و فرزندان را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ اولین و مهمترین گام در راستای افزایش سواد فضای مجازی ، اتخاذ رژیم مصرف رسانه ای توسط کاربران و افزایش آگاهاهی و نظارت والدین بر رعایت رژیم مصرف رسانه ای است

وی، افزود: رویکرد صرف سرگرمی محور به باری رایانه ای مقدمه ای بر تبدیل چالشهای این رسانه به تهدیداتی برای خانواده هاست.

مهندس حق وردی، خاطرنشان کرد: البته با افزایش سواد فضای مجازی و استفاده مناسب ضمن کاهش تهویدات این فضا و رسانه می توان از این رسانه به عنوان ابزار نوین و اثر گذار در حوزه هایی چون آموزش بهره برد.

وی گفت: نظارت در فضای مجازی از جنس محدودیت صرف نیست بلکه از جنس همراهی والدین با فرزندان است و این موضوع مستلزم کاهش شکاف سواد دیجیتالی بین والدین و فرزندان است.

ارسال نظرات