خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی در تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(علیه السلام):

ازدواج دارالشفاء نیست بلکه محلی برای آرامش است

کارشناس مذهبی در تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(علیه السلام) گفت: فرهنگ غرب به ازدواج اسلامی ضربه می زند. ازدواج دارالشفاء نیست بلکه محلی برای آرامش است
کد خبر: ۸۷۹۱۱۰۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ حجت السلام عباس فرازی صبح امروز دوشنبه در مراسم جشن پیوند آسمانی ویژه سالروز ازدواج حضرت محمد(ص)وحضرت خدیجه(س) وآغاز دهه وحدت در جمع بسیجیان حوزه مقاومت ام البنین بیرجند(س) اظهارداشت: متاسفانه دشمن امروزکانوان خانواده ها را مورد هدف خود قرار گرفته است.

کارشناس مذهبی در تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با بیان اینکه دشمن توانسته است تا حدودی مدل زندگی ما را تغییر دهد، گفت: حجاب، خوراک ما تغییر کرده است وهر روز بیماری های ناشناخته ایی انسان را در معرض قرار داده که این برگزفته از سبک زندگی غربی می باشد.

وی خطاب به بسیجیان خواهرافزود: امروز نیازمند مدل زندگی پیامبراکرم(ص) با حضرت خدیجه(س)و حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه در زندگی هستیم.

فرازی با تاکید بر اینکه آرامش در زندگی از سبک زندگی است واین آرامش در سایه یاد خدا برای دو جوان محقق خواهد شد، افزود: هدف از اینکه دو جوان بتوانند در کنار هم قرار بگیرند آرامش می باشد و خانواده ها نقش محوری در این خصوص دارند.

سبک زندگی دینی و آرامش حقیقی در زندگی مانع طلاق می شود

وی با اشاره به آسیب های اجتماع اظهارداشت: طلاق یکی از مهمترین آسیب هایی است که خانواده را تحت تاثیر قرار داده است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بعضی از جوانان ما متاسفانه توجه به سبک زندگی دینی ندارند و زندگی کردن را یاد نمی گیرند ولی وارد زندگی می شوند که ممکن است بعد از مدتی سبب جدایی افراد شود.

وی با تاکید بر اینکه در زندگی امروزی ما درست زندگی کردن را یاد نگرفته ایم، گفت: این موضوع خانواده را هم تحت تاثیر شرایط قرارداده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در برخی خانواده های امروزی متاسفانه باید گفت که آرامش حقیقی وجود ندارد، افزود: خانواده پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) سر شار از بالندگی، آرامش بود وخانواده بالنده خانواده های امروزی برای رسیدن به این بالندگی و شادی نیازمند الگوگیری اززندگی اهل بیت(ع) است.

آرامش و شادی در زندگی در سایه یاد خدا ممکن است

وی ادامه داد: در جامعه امروزی اگر خانواده ها بتوانند به آرامش و شادی که اسلام تاکید دارد برسند و این آرامش در سایه یاد خدا موثر است.

این کارشناس مذهبی با اشاره ازدواج های جوانان در زندگی های امروزی گفت : انتخاب درست، عقد مناسب، حفظ اصول اخلاقی، معرفت و شناخت را از اصول مهم در شروع زندگی است.

ازدواج دارالشفاء نیست بلکه محلی برای آرامش است

فرازی به اصول مهم زندگی جوانان اشاره کرد و گفت : کنار گذاشتن تعصبات بی جا، حفظ کرامت انسانی و رعایت کردن حرمت ها و تحقیق در زندگی سبب می شود تا دو جوان بتوانند زندگی خوبی داشته باشند وخانواده ها هم باید به آن کمک کنند.

وی با تاکید بر ازدواج اسلامی و دینی در کنار ازدواج های برگرفته شده از فرهنگ غرب افزود: ازدواج دارالشفاء نیست بلکه ازدواج محلی برای آرامش است.

فرهنگ غرب به ازدواج اسلامی ضربه می زند

این کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد: اگر ادب،اخلاق، حرمت در زندگی وآنچه که اسلام تاکید به خانواده دارد رعایت شود خانواده موفقی خواهیم داشت وجوانان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

فرازی به اصول زندگی اسلامی در زندگی امروز جوانان اشاره و تصریح کرد : 200 اصل اخلاقی از ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده است که امروزه با اصول مهارتهای زندگی معروف اند.

وی با تاکید بر اینکه با پشت به خدا نکردن نمی توان زندگی آرامش بخشی در زندگی داشت، عنوان کرد: معرفت وشناخت، احترام متقابل، توجه به خوبی ها ، پرهیز از مقایسه کردن ، اعتماد به یکدیگراز اصولی است که باید زن و شوهر و فرزندان در زندگی مورد توجه قرار دهند و اسلام نیز برآن تاکید دارد.

این کارشناس مذهبی در سپاه استان با تاکید بر وظیفه فرزندان و والدین در خانواده متذکرشد: احترام به فرزندان، مشورت گرفتن از آنها، خوش قولی ، نگه داشتن حرمت ها ومقصر ندانستن سبب می شود فرزندان جایگاه خوبی در خانواده و جامعه داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروزه خانواده مورد حمله دشمن قرار گرفته است باید در مقابل توطئه دشمن هوشیار باشیم و از ائمه اطهار و زندگی آنها الگو بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها