مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:
استان زنجان سابقه دینی بسیاری دارد و از سال‌های قبل که بچه‌های مسجد آغاز به کار کرده در استان زنجان فعالیت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۳۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در مراسم افتتاحیه دفتر«تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» گفت: امروز در دوره جدید به دنبال جریان سازی و احیای مسیر فعالیت‌های مسجدی در عرصه تئاتر هستیم.

کوروش زارعی اظهار کرد: استان زنجان سابقه دینی بسیاری دارد و از سال‌های قبل که بچه‌های مسجد آغاز به کار کرده در استان زنجان فعالیت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که جریان تئاتر به سمت دلخواه مردم نرفته و مردمی نشده و مردم در تئاتر سهمی ندارند.

کوروش زارعی با اشاره به اینکه امروز شاهد این هستیم که در تئاتر خودمان تولید کننده، خودمان تماشاگر و خودمان نقد کننده هستیم، گفت: سپردن امور به دست مردم موجب شکل‌گیری اتفاقات بهتری در جامعه شکل خواهد شد، از همین رو در تلاش برای اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» هستیم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح مذکور به دنبال تربیت هنرمندان جدید هستیم، اضافه کرد: در واقع به دنبال این هستیم که با اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» شرایطی را ایجاد کنیم که جوانان علاقه‌مند به تئاتر در این بخش فعالیت کرده و حمایت شوند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» برای حمایت از هنرمندان جوان و شناسایی استعدادهای درخشان در این بخش اجرایی می‌شود، افزود: قرار است در قالب طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» این بچه‌ها با تفکر مسجدی فعالیت کنند و سپس به عرصه هنر وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن تفکر مسجدی موجب موفقیت افراد خواهد شد، گفت: با این تفکر مطمئن خواهیم بود که اتفاقی برای این جوانان نخواهد افتاد و از راه درست منحرف نخواهند شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه با اجرای این کار به دنبال تقویت تئاتر و در نتیجه تلویزیون شویم، افزود: در اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» از حضور 20 نمایشنامه نویس متشکل از 10 نمایشنامه نویس تهرانی و 10 نمایشنامه نویس شهرستانی استفاده شده است.

کوروش زارعی گفت: جلسات متعددی با حضور این نویسندگان برگزار شده و بر حل مشکل متن تاکید شده است، چرا که مشکل تئاتر و همچنین تلویزیون مشکل اصلی فیلم نامه است و ما در این زمینه ضعف داریم.

وی با اشاره به اینکه کار نگارش نخستین مجموعه نمایشنامه‌های طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» انجام شده است، افزود: با اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» این نمایشنامه‌ها در اختیار گروه‌های مسجدی قرار داده خواهد شد که فعالیت خود را بر اساس آنها آغاز کنند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه این نمایشنامه‌ها به استا‌ن‌هایی که اقدام به افتتاح دفتر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» کرده‌اند، ارسال خواهد شد، تصریح کرد: اگر نمایشنامه ارسال شود، ولی گروهی فعال نباشد، فایده‌ای نخواهد داشت و کاری از پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» به لحاظ فنی و تکنیکی نیز روی کارها کار می‌شود و برای همین منظور کارشناسانی برای ارائه آموزش‌ها به استان‌ها اعزام می‌شوند، گفت: در صورت شکل گیری درست این طرح جشنواره‌ای به صورت استانی برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: در نهایت هدف غایی از اجرای طرح مذکور حفظ پویایی در بین گروه های جوان و استعدادها است

ارسال نظرات