خبرهای داغ:
مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خبر داد

تشکیل کارگروه نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از تشکیل کارگروه نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی برای تهیه محتوای ویژه نشست‌ها و همایش‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۳۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
تشکیل کارگروه نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در استان البرز گفت: این اجلاس 18 آذرماه امسال برگزار شد و مرکز تخصصی نماز در این اجلاس به عنوان کمیته فرهنگی فعالیت داشت.

وی خاطرنشان کرد: 23 مبلغ به استان البرز از سوی مرکز اعزام شدند که از این تعداد 16 نفر در دانشگاه، مدارس، زندان‌ها و حوزه‌های علمیه فعالیت داشتند و از 13 تا 18 آذرماه امسال 500 نشست نماز برای اقشار مختلف مردم در استان البرز برگزار شد.

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به اقدامات دیگر انجام شده گفت: هفت نفر از کارشناسان مرکز تخصصی نماز در نمایشگاه ستاد اقامه نماز در استان البرز به پاسخگویی به شبهات، سؤالات و برگزاری برنامه‌هایی برای کودک و نوجوان و دانش‌آموزان پرداختند.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز سال گذشته اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند یکی از مؤثرترین امور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نماز است، بر همین اساس کارگروهی با عنوان نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی مرکز تشکیل شد.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: 10 نفر از کارشناسان و اساتید مرکز در قالب این کارگروه محتوای واحدی برای ارائه در همایش‌ها، نشست‌ها و برنامه‌ها با موضوع نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی آماده کردند که اکنون نیز در استان‌ها از محتوای این کارگروه‌ها استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: نشست‌ها و همایش‌های ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و کارکنان ادارات دولتی با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و اساتید مرکز به این نشست‌ها اعزام می‌شوند و به ارائه برنامه می‌پردازند.

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز  تخصصی نماز اضافه کرد: اکنون نشست‌های دانش‌آموزی و خانوادگی در استان‌های قزوین، گلستان و مازندران در حال برگزاری است.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی معلمان پایه سوم ابتدایی در بحث نماز گفت: این طرح هشت ساعته در استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی برگزار شده است، در این طرح معلمان سوم ابتدایی با ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان آشنا می‌شوند و شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز را براساس مقاطع سنی می‌آموزند.

ولی‌خانی با بیان اینکه تاکنون 550 دوره طرح مفتاح در قالب تربیت مبلغ معارف نماز برگزار شده است، گفت: در هر دوره 40 نفر شرکت کردند و اکنون این طرح در قم و شهرستان نائین در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار