خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: اسراف و تبذیر نکردن جزء مسلمات و از آمیزه‌های دینی ماست ولی با این وجود بر اثر گذر زمان این منکر تبدیل به یک عادت فراگیر شده است.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۴۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: متاسفانه امروزه ما در مسئله سبک زندگی شاهد یک حرکت اسراف‌گرایانه آن هم به صورت رسمی در جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: امروز همه ما (مردم و مسئولین) و در تمامی جهات زندگی اهل اسراف هستیم و هیچ کس توجهی به این موضوع ندارد.

این مسئول اضافه کرد: اسراف و تبذیر نکردن جزء مسلمات و از آمیزه‌های دینی ماست ولی با این وجود بر اثر گذر زمان این منکر تبدیل به یک عادت فراگیر شده است.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین دولت و مردم را مکمل یکدیگر دانسته و تبیین کرد: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از مردم است و دولت و مردم جدا از یکدیگر نیستند لذا مردم می‌توانند خود در دولت تاثیرگذار باشند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی برگرفته از مردم است و تبعا باید روش و عملکردشان با خواسته‌ها و رفتارهای مردم مرتبط باشد.

کاظم لو اسراف را پدیده‌ای نامبارک عنوان کرد و گفت: مبارزه با اسراف یک وظیفه همگانی است ولی اگر صدا و سیما، ادارات و دولت شروع کننده و ترویج کننده آن باشند نتیجه بخش تر خواهد بود.

این مسئول اجرای معروفات را از وظایف اصلی دولت دانسته و مطرح کرد: ما در بسیاری از نشست‌ها و همایش ها شاهد اسراف هستیم که لازم است مسئولین نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز جلو اسراف و تبذیر را در جامعه بگیرند.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوینشمن اشاره به سخنان امام(ره) تشریح کرد: صدا و سیما یک دانشگاه است و برای مقابله با اسراف صدا و سیما یک رسانه قوی است.

کاظم لو در خاتمه خاطرنشان کرد: برای آن‌که اصلاح الگوی مصرف در جامعه نهادینه شود باید هم مردم و هم مسئولین وارد عمل شوند ولی نقش مسئولین بسیار پر رنگ‌تر است.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها