بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور و سیزدهمین یادواره مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی، عارف نامی کُرد با حضور 10 هزار نفری مردم سنندج در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۴۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سراسر مسجد جامع سنندج پر از بوی ریاحین محمدی شده بود، دلها همه به عشقش راهی خانه خدا شده بودند تا با نوای دلنشین دف و دانه های تسبیح و دست ها به سمت خداوند عشق را تمام و کمال معنا کنند، زنان و مردانی که این محفل را میهمانی رسول الله  می دانستند و زنات با لباس سفید و رنگارنگ محلی و کوردی و کودکان با شور و اشتیاق به نوای دف گوش می سپاردند.
 
بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور و سیزدهمین یادواره مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی، عارف نامی کُرد با حضور 10 هزار نفری مردم سنندج شب گذشته در مسجد جامع این شهر برگزار شد. 


 
عبد المحمد زاهدی استاندار کردستان در این مراسم معنوی که به مناسبت ماه ربیع الاول برگزار شد گفت: یکی از ویژگیهای مردم استان این است که در تمامی شبها وروزهای ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد رسول الله(ص) به جشن ،شادی و مراسم مولودی خوانی می پردازند. 
 
وی افزود: این مراسمات مولودی خوانی ،جشن وشادی مردم استان درسراسر کشور بی نظیر است و مردم هرساله بیشتر از سالهای گذشته با شور و شوق خود را برای حضور در این مراسمات معنوی آماده می کنند. 


 
وی در ادامه با اشاره به دشمنان دین اسلام افزود: متاسفانه امروزه عده ای به نام دین کودکان ،جوانان ،پیران و زنان را در کشورهای اسلامی به خاک خون می کشند که هر انسانی ازبیان فجایع آنها شرم دارد.
 
استاندار کردستان اذعان کرد:این عده متاسفانه دست خوش توطئه های دشمنان اسلام قرار گرفته اند و باعث نا امنی در برخی از کشورهای اسلامی شده اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله همه مسلمانان در کنار هم با اتحاد و یکپارچگی ببیشتر با تمام توان به جنایات این جنایتکاران مزدوران زمان  پایان دهیم.


امین مرادی در حاشیه سیزدهمین یادواره عارف نامی کرد مرحوم سید بهاءالدین شمس‌قریشی خالق مولودنامه و معراج‌نامه که همزمان با آغاز هفته وحدت در صحن مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یادواره مرحوم شمس قریشی برای سیزدهمین سال پیاپی با حضور آحاد مرد کردستان و به همت حوزه هنری کردستان برگزار می‌شود.


وی حضور و استقبال مردم از این برنامه‌را شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: مردم فرهنگی کردستان همواره با حضور پررنگ خود در برنامه‌های دینی و آئینی نشان داده‌اند که طالب برنامه‌هایی از این دست هستند و این مهم وظیفه مسؤولان را سنگین‌تر می‌کند.

 
 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد:‌حوزه هنری به عنوان نهادی انقلابی با استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد به صورت ویژه به بحث تقویت و ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه ورود کرده و در همین راستا اقدامات خوبی را انجام داده است.
ارسال نظرات