خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طی 2 سال گذشته بیش از 200 مورد بارگاه و کارگاه کوچک زرشک پاک کنی با اعتباری بالغ بر23 میلیارد و 50 میلیون ریال در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۸۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: این کارگاه ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به صورت سنتی راه اندازی شده و با ظرفیت 5 هزار و 500 تن زرشک در سال در حال فعالیت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه با بیان این که بیش از ۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود افزود: با وجود اینکه ایران اولین تولیدکننده زرشک در جهان است اما این محصول در ایران و جهان ناشناخته مانده که یکی از علت‌های این امر معرفی نشدن توانایی ایران و همچنین خام‌فروشی و متنوع نبودن این محصول است.

به گفته وی در حال حاضر بیش از 17 هزار خانوار در 250 روستای استان خراسان جنوبی از تولید و کشت محصول زرشک امرار معاش می کنند.

وی اضافه کرد: هر سال با فرارسیدن فصل برداشت زرشک درحالی که کشاورزان باید از به بارنشتن زحمات چند ساله خود شادمان باشند اما بروز برخی مشکلات سبب شده تا کام آن ها تلخ شود.

زهرایی ادامه داد: علاوه بر این بالابودن هزینه های تولید، بیمه نبودن محصولات، قیمت پایین خرید محصول تولیدی ومسائلی از این قبیل، نبود بارگاه بهداشتی به منظور خشک کردن زرشک با حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری آن و نیز صنایع بسته بندی سبب شده تا سود واقعی به جیب واسطه ها ودلال ها رفته وحداقل عایدی نصیب صاحبان اصلی این محصولات شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها