خبرهای داغ:
شهردار تبریز در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی طرح بزرگ میدان آذربایجان، این طرح را خدمتی در تحول منطقه کم‌برخوردار غرب شهر دانست.
کد خبر: ۸۷۹۱۲۲۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با اشاره به اهمیت این طرح، خاطرنشان کرد: طرح آذربایجان با در نظر داشتن ضرورت‌های شهرسازی آغاز شده و دستاوردهای آن، زمینه‌های تحول غرب شهر را در بخش های متعدد کالبدی و ترافیکی، فراهم خواهد آورد.

نجفی افزود: میدان آذربایجان، علی‌رغم این‌که از بزرگترین میادین کشور است، از جایگاه مورد انتظار خود فاصله چشمگیر دارد، از این رو، شهرداری تبریز در برنامه عمرانی خود تلاش دارد تا در قالب جراحی بزرگ عمرانی و ترافیکی، این میدان را به عرصه‌ای بانشاط و موثر در غرب شهر تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه حجم عملیاتی طرح، معادل پنج طرح تقاطع غیرهمسطح است، یادآوری کرد: با توجه به این حجم چشمگیر، بخش‌های مختلف با تعریف فازبندی‌های مجزا در نظر گرفته شده و علی‌رغم سرمای هوا، با سرعت چشمگیر ادامه دارد.

​شهردار تبریز ادامه داد: سرعت اجرایی طرح و استاندارهای کیفی آن، دو فاکتور مهم اجرایی است که باید با مدیریت زمان و استفاده بهینه از مصالح و تجهیزات مد نظر مدیران اجرایی طرح باشد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌ بی‌وقفه مدیران، ناظران و عوامل اجرایی طرح میدان آذربایجان، افزود: تلاش‌عوامل اجرایی، عمدتاً در محیط محصور کارگاه و دور از دید عمومی صورت می‌گیرد، با این حال، با بهره‌‌برداری از طرح، نتایج این همت و مجاهدت، در آینده‌ای نزدیک، بارز خواهد بود.

حسین عالی‌باف شهردار منطقه ۴ نیز با ارائه گزارشی، خاطرنشان کرد: باتلاش بی وقفه و شبانه روزی دست اندرکاران حوزه عمرانی منطقه، عملیات عمرانی مربوط به بخش‌های داخلی میدان تقریبا به اتمام رسیده و با آغاز عملیات در رمپ های ورودی میدان، طرح وارد فاز جدید اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در سایه برنامه زمان بندی، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح طرح باپیشرفت ۹۰ درصدی همراه است، ولی با احتساب رمپ‌ها و ورودی‌های خارج میدان، کلیت طرح با پیشرفت ۷۰ درصد تداوم دارد.

در این بازدید، سعید محدث عضو شورای اسلامی شهر تبریز، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز و شهرداران مناطق ۴ و ۱۰ نیز حضور داشتند.

میدان آذربایجان با وسعت یک‌ونیم برابر میدان آزادی تهران، یکی از بزرگترین میادین اصلی کشور است و در طرح جدید این میدان که با محوریت دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت منتشر شده، سه رمپ«پاسداران–آذربایجان»، «بابایی-آذربایجان» و «آذربایجان-بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین آکس مسیر عبور تراموا، عابرپیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان، پیش بینی شده است.

ارسال نظرات