خبرهای داغ:
حسین پور در نشست خبری با اصحاب رسانه شاهرود گفت: هنر و فرهنگ اولویت نیست و متاسفانه این در کشور ما رایج می باشد.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۲۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شهاب الدین حسین پور کارگردان جوان برتر جشنواره تئاتر فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در آستانه اجرای نمایش کمدی سرآشپز پیشنهاد می دهد(مضحکه) در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در سخنانی با اشاره به بی مهری های صورت گرفته نسبت به تئاتر در شهرستان شاهرود اظهار کرد: برای اجرای یک تئاتر خصوصی باید ابتدا پول پرداخت کرد سپس سالن اجرا در اختیار قرار بگیرد که این رفتار حرفه ای در این شهر نیست و ما در تهران این مشکل را نداریم و باید این موضوع ترمیم و اصلاح و نقد بر این موضوع است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان در شهر ما سالهاست که در رنج هستند و به آنها توجه نمی شود افزود: هنر و فرهنگ اولویت نیست و متاسفانه این در کشور ما رایج می باشد.

کارگردان برتر جشنواره تئاتر فجر سال 94 با بیان اینکه رسانه تاثیرگذار ترین بخش در رشد فرهنگ و هنر است خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا رسانه در کنار فرهنگ و هنر توسعه پیدا کند تا بتوان به بالندگی در همه ابعاد رسید.

وی با اشاره به امکانات و شرایط مناسب اجرای تائتر فقط در تهران تصریح کرد: امکانات مناسب اجرا تئاتر در تهران فراهم است و در شهرهای دیگر کشور این شرایط مهیا نیست و گروه ها باید با هزینه های شخصی خود در این مسیر حرکت کنند.

حسین پور ادامه داد: فهم مدیریت از مقوله فرهنگ متاسفانه با آنچه در دنیا اتفاق می افتد متفاوت است و ما باید تلاش کنیم شوراهای فرهنگی با حضور هنرمندان و اندشمندان تشکیل و مشکلات و نارسایی ها را با اندیشه و مشورت حل نماییم و از انسان های متخصص بهره ببریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما بعد از مدتی همه چیز برایمان عادی می شود گفت: ما باید به فکر شهر و استان خود باشیم که مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد نگویند ضعیف ترین استان کشور در تعامل فرهنگی استان سمنان است و این جای بسی تاسف دارد.

کارگردان تئاتر مضحکه و طپانچه خانم اضافه کرد: شاهرود استعدادهای هنری خوبی دارد و باید از این استعدادها بهره برد و استفاده کرد و ما نیاز به تغییر داریم و باید شهرمان را به مقصد برای هنرمندان و گردشگران و زائران قرار دهیم تا پیشرفت و رشد کنیم و باید مسئولین ما نگاهشان را تغییر دهند و مردم و هنرمندان ما نیز این را درخواست داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای تئاتر سرآشپز پیشنهاد می کند بیان کرد: این تئاتر برگرفته از داستان ضحاک شاهنامه است که برگردان به موقعیت طنز و امروزی شده و تراژدی کمدی تلخ است که در فضای کمدی تلخ هدف خود را به مخاطب انتقال می دهد و در آن از شیوه های مختلف نمایش های آیینی از روحوضی،سیاه بازی و سایه بازی استفاده شده است.

حسین پور با اشاره به موزیکال بودن این نمایش افزود: این نمایش در قالب نظم و شعرخوانی با حضور هفت بازیگر می باشد که موسیقی های استفاده شده نیز فورکلور و بومی نقاط مختلف کشور تلفیقی می باشد که سعید اردیانی ساخته اند.

وی با اشاره به موضوع این تائاتر که برای بار دوم در شهرستان شاهرود اجرا می شود گفت: این تئاتر نقدی اجتماعی در مورد سزای ظلم و ظالم و دروغ و طمع دارد که چیزی جز نابودی نیست و سرانجام پادشاه ظالم و سفاکی چون ضحاک تنهایی و تنهایی و تنهایی است که درد بزرگ بشر است که از همه چیز بدتر است.

کارگردان جوان برتر سه دوره جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: در دل این تئاتر نقد به مسائل روز جامعه از آموزش و پرورش گرفته تا جاهای دیگر که جامعه دچار مشکل است و ما به خنده می گوییم اما مخاطب می ایستد و فکر می کند.

حسین پور ادامه داد: این نمایش از 22 آذرماه در یک سانس ساعت 19:30 عصر در تالار بهمن اداره ارشاد به مدت سه روز اجرا می شود و از 25 آذرماه به مدت سه روز در دو سانس 17:30 و 19:30 عصر اجرا می شود.

وی با اشاره به ذائقه مردم که طنز تلخ را می پذیرند و کارهای او در این قالب است گفت: تجربه جدید تراژدی در قالب تئاتر یک زندگی بهتر که نمایش دردناک قصه یک جانباز است که البته این هم در جشنواره های مختلف عناوینی کسب کرده و ان شاالله به اجرای عموم در می آید و در شاهرود هم اگر شرایط فراهم شود حتماً اجرا می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها