خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین گفت: پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح مستلزم شناخت و آگاهی دقیق از انواع جرائم، دلایلی که افراد به سمت این جرائم ترغیب شده اند و راهکارهای قانونی برای مبارزه با این جرائم است.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۲۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجمع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان قزوین صبح دوشنبه با حضور محمود صفری معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح، رضا ضرغامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین و جمعی از فرماندهان و مسوولین ارشد نیروهای نظامی و انتظامی در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار شد.

ضرغامی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان قزوین حفظ و صیانت از نیروهای مسلح را از مهم ترین وظایف سازمان قضائی نیروهای مسلح استان قزوین دانست و اظهار کرد :پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح مستلزم شناخت و آگاهی دقیق از انواع جرائم، دلایلی که افراد به سمت این جرائم ترغیب شده اند و راهکارهای قانونی برای مبارزه با این جرائم است.

وی ادامه داد: وضعیت مالی و معیشتی نامناسب سربازان و خانواده های آنان، وضعیت اخلاقی، دینی و نهایتا محیط خشن و خشک نظامی در سال های اخیر مهم ترین علت فرار از خدمت عنوان شده است که امیدواریم با برنامه های در نظر گرفته شده بتوانیم در مسیر رفع و کاهش جدی این مسئله گام برداریم.

ضرغامی درباره کاهش جرم در نیروهای مسلح بیان کرد: یکی از نگاه‌هایی که متاسفانه وجود دارد، آن است که تصور می‌شود تنها دادگستری متولی کاهش جرم در جامعه است؛ در صورتی که بحث کاهش جرم، فراتر از این است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، حوزه قضایی نیروهای مسلح، در برخی از موارد اقدامات تشویقی و اصلاحی، جایگزین مجازات قرار داده، که البته بسیار حائز اهمیت بوده است و با توجه به نتیجه بخش بودن اقدامات تشویقی و اصلاحی، می‌توان اعلام کرد که میزان جرایم به نیروهای مسلح به طور شناور حدود 5 تا 10 درصد کاهش یافته است.

ضرغامی تصریح کرد: سال جاری چهارمین سال برنامه پنج‌ساله پیشگیری از وقوع جرم با عنوان و موضوع فرار از خدمت است و در همین زمینه راهکارهای قابل اجرا برای کاهش فرار از خدمت پیش‌بینی و طراحی شده و تلاش می‌شود که این راهکارها برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اجرا شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان و سربازان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با حفظ ایمان و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری از بهترین و پاک‌ترین اقشار جامعه هستند و با اعتقادات معنوی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی موجب نیروهای مسلح شده است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها