سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
پيش‌بيني تاريخي رهبر انقلاب: حتي با قبول ديكته‌هاي دشمن در مساله هسته‌اي، باز هم تحريمها را برنخواهند داشت! - 1393/11/29      
l_marquee
bolet_tele
bolet_tele
کد خبر: ۸۷۹۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵- ۳۰: ۰۹
اگر می‌خواهید سالم باشید؛
Independent نوشت: افرادی که حداقل ۲۰ گرم آجیل در روز مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می‌شوند.

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، Independent نوشت: تحقیقات نشان داده مصرف روزانه یک مشت آجیل شامل مغزها، می‌تواند کمک کند تا هرگز به دکتر مراجعه نکنیم.

مطالعه نشان می‌دهد؛ افرادی که حداقل 20 گرم آجیل در روز مصرف می‌کنند، کمتر به شرایطی که بالقوه کشنده هستند مانند بیماری‌های قلبی و سرطان، مبتلا می‌شوند.

آجیل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تقریبا نزدیک به 30 درصد، خطر ابتلا به سرطان را تا 15 درصد و خطر مرگ زودرس را تا22  درصد کاهش می‌دهد.

همین مقدار آجیل - معادل یک مشت – اگر به طور مرتب و روزانه مصرف شود، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی را نصف می‌کند و خطر ابتلا به دیابت را نزدیک به 40 درصد کاهش می‌دهد.

در مطالعات تغذیهای، تاکنون بسیاری از تحقیقات بر قاتلان بزرگ مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان متمرکز بوده است، اما در حال حاضر اطلاعات بیماری‌های دیگر نیز بررسی می‌شود.

در تحقیقات انجام شده در امپریال کالج لندن، کاهش مداوم بسیاری از بیماریهای مختلف، دیده شده که نشانه قوی است مبنی بر اینکه یک رابطه اساسی بین مصرف آجیل و نتایج متفاوت سلامت وجود دارد؛ در واقع نکته قابل توجه اینست که مقدار کمی از مواد غذایی، تا این حد در کاهش میزان بیماری‌های مهم اثرگذار است.

این تیم تحقیقاتی که یافته‌هایش در مجله BMC Medicine منتشر شده است، تحقیقات خود را بر روی بیش از 800 هزار شرکت کننده از سراسر جهان انجام داده و نتایج را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

در این مطالعه، تمام انواع آجیل مانند فندق، گردو و همچنین بادام زمینی لحاظ شده است.

در این گزارش نوشته شده است: "آجیل و بادام زمینی سرشار از فیبر، منیزیم، و چربی‌های اشباع نشده هستند که مواد مغذی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارد و می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد؛ برخی از آجیل‌ها، به خصوص گردو و گردوی امریکایی، همچنین آنتی اکسیدان بالایی دارند که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد."

اگر چه آجیل‌ها چربی بسیار بالایی دارند اما سرشار از فیبر و پروتئین نیز هستند، برخی شواهد نشان می‌دهد که آجیل ممکن است در طول زمان روند چاقی و اضافه وزن را کاهش دهد."

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آموزش‌خبرنگاری
tc_sar
tl_sar