خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

بهرمندی کارفرمایان برای اشتغال مددجویان از بسته حمایتی امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری مددجویان تحت حمایت امداد اقدام کنند از بسته حمایتی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۷۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وحید میرزایی بافتی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین توانمندسازی را رویکرد جدی و محوری امداد خواند و اظهار کرد: کمیته امداد همچون مرکز درمانی موقت است بدین معنا که کسی که برای درمان به بیمارستان می رود برای همیشه در آن مرکز نمی ماند، مددجویان نیز قرار نیست برای همیشه تحت حمایت امداد باشند.

وی ادامه داد: خانواده نیازمند تا زمانی که درآمدی نداشته باشد، همچنان محتاج و نیازمند باقی خواهد ماند بنابراین با طرح های مختلف اشتغالزایی فرصت ایجاد درآمد و استقلال معیشتی برای نیازمندان فراهم می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: کمک و یاری رساندن به مددجو برای اشتغال به عزت نفس نیازمند منجر می شود چراکه وی می تواند با کار و تلاش و تکیه بر توانایی های خویش به درآمدزایی بپردازد که در این میان استعدادسنجی صورت گرفته و افراد به تناسب شرایطشان در مشاغل مختلف می توانند حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: ممکن است افرادی باشند که توانایی کار نداشته باشند که برای این عده نیز پرداخت تسهیلات برای راه اندازی نیروگاه خانگی تولید انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده تا ضمن پرداخت تسهیلات از محل درآمد فروش برق، درآمدزایی برای خانواده فراهم شود.

میرزایی با اشاره به بسته حمایت امداد برای کارفرمایان توضیح داد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری مددجویان اقدام می کنند برای سال نخست از پرداخت تمامی حق بیمه و در سال دوم از پرداخت نیمی از حق بیمه مددجویان معاف هستند و این حق بیمه از سوی امداد پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: استقلال معیشتی عزتمندی و رشد خانواده مددجو را در پی دارد از این رو باید بسترهای اشتغال مددجویان فراهم شود تا فقر در خانواده مددجو ریشه پیدا نکرده و زمینه رشد و اعتلای سایر افراد خانواده فراهم شود.

در ادامه مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین رسیدگی به محرومان را کاری بزرگ و ارزشمند خواند و گفت: کمیته امداد یک نهاد مقدسی است که به شریف ترین انسان ها کمک می کند،  فضای امداد منشاء خیر و برکت است امداد باید بتواند مددجویان را از طریق فرصت های ایجاد شده از چرخه حمایتی خارج کند.

سیروس نصیری ادامه داد: اشتغال مددجویان فرصت خوبی است چراکه در بلند مدت می تواند زمینه خروج آنها را از چرخه حمایتی خارج کند که با بیمه و اشتغال از گردونه حمایتی خارج کند.

وی یادآورشد: نقش امداد برای ایجاد تعادل روانی و اجتماعی در جامعه مهم است، مددجویان امداد جزو اقشار ضعیف جامعه هستند که حداقل حمایت ها موجب کمرنگ شدن آلام آنها می شود و در این میان ما نیز آمادگی داریم تا در بخشی از این زمینه ها با امداد همکاری کنیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها