در مجمع بسیج شهرستان اصلاندوز؛

عوامل افت تحصیلی دانش آموزان عشایری بررسی شد

به همت راهبردی سپاه ناحیه عشایری در مجمع بسیج شهرستان، علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان عشایری بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۸۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، مجمع بسیج شهرستان با حضور امام جمعه و بخشدار اصلاندوز،فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه عشایری، رییس مجمع بسیج،رییس آموزش و پرورش اصلاندوز و قشرهای مختلف مردم و عشایر در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد.

اعضای مجمع در سخنانی به بررسی علل و عوامل افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان عشایری و رفع محرومیت های موجود پرداخته و راهکارها و پیشنهادات خود را در راستای توجه بیش از پیش مسئولان به این دانش اموزان ارائه دادند.

این مجمع در بیانیه ای بیسوادی و کم سوادی اکثریت والدین در مناطق عشایری و عدم همکاری کافی با اولیا مدرسه،عدم سکونت و غیر بومی بودن معلمان،نبود امکانات و وسایل کمک آموزشی مورد نیار،کمبود کادر آموزشی . سنگینی کار معلم چند پایه،مسایل انضباطی فراگیران در رابطه با مسایل مختلف کمبود عاطفی،سوءتغذیه و ترک تحصیل به دلیل کوچرو بودن عشایر را از عوامل افت تحصیلی نام بردند.

همچنین اعضای مجمع با ارائه پیشنهاداتی ایجاد امکانات لازم در تمامی زمینه ها،تلاش مضاعف برای جذب نیروهای بومی،توجه ویژه به تزکیه و امورات معنوی دانش آموزان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان،ایجاد مدارس در اقصی نقاط مناطق عشایری و توجه به کیفیت کلاسها مخصوصا برای خواهران،ایجاد زمینه و امکانات سرویس ایاب و دهاب دانش آموزان برای تحصیل در مقاطع بالاتر و در نظرگرفتن سهمیه مناطق عشایری برای ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را در مقابله با افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش اموزان عشایری را موثر دانستند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار