پیام فضلي نژاد: "همه ابعاد ماجرا صرفا بايد از طريق مراجع ذيصلاح قضايي دنبال شود. در غير اين صورت، هر سند و ادله اي به راحتي مي تواند مخدوش جلوه داده شود و هر كس ادعايي را عليه ديگري طرح كند."
کد خبر: ۸۷۹۱۵۰۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، پيام فضلي نژاد سردبير مجله عصر انديشه در واكنش به حواشي مصاحبه با كاندوليزا رايس گفت: "در فضاي موجود و مسموم فعلي كه حتي برخي نيز به حق از رهگذر آن دچار ابهام شدند، هر ادعايي ممكن است، اما براي آنكه همه مخاطبان بتوانند به نتيجه متقن برسند، ضمن انتشار دوباره ديگر اسكرين شات هاي موجود، "هدر ايميل" نيز (شناسه غیرقابل جعل هر ایمیل است که توسط سرورهای اینترنتی تولید می‌شود و هر متخصصي ميتواند صحت آن را بررسي كند) به دادگاه ارائه ميشود. وكيل مجله نيز از روز شنبه از تمام رسانه هايي كه عصر انديشه را متهم به جعل اسكرين شات كرده اند، شكايت ميكند تا در يك رسيدگي منصفانه حقيقت روشن شود. نتيجه اين نشر اكاذيب و جنجال ها را فقط دادگاه بايد مشخص كند، چرا كه در غير اين صورت باب بحث و جدل ختم نخواهد شد."

سردبير عصر انديشه افزود: "اين ايميل ها در يك فرايند سالم فني و روال طبيعي به خبرنگار ما رسيده، سپس هم براي من و هم براي سردبيران بسياري از رسانه ها نيز ارسال شده است. "هدر ايميل" به عنوان يك شناسه غيرقابل جعل كه مستقيما از سرور اينترنتي دريافت ميشود، توسط كارشناسان خبره دادگستري بررسي خواهد شد. ما نيز بررسي هاي گسترده اي به عمل آورده ايم و از كانالهاي مختلف در حال تحليل دلايل اتفاقاتي هستيم كه در فضاي رسانه اي به نحو مسمومي جريان دارد. البته در دام اين توطئه ها نخواهيم افتاد؛ از يك سو با بهره از ظرفيت قانوني مراجع قضايي شفاف سازي حداكثري خواهيم كرد و از سوي ديگر، تيم ما از تلاش بي وقفه اي كه از ٢ سال پيش شروع كرده، دست نخواهد كشيد."

وي گفت: "هيچ گاه هراسي نداشته ايم كه در صورت وقوع اشتباهي آن را اصلاح كنيم، اما آنچه عليه مجله و انتساب اتهام جعل جريان دارد، يك عقده گشايي سياسي عليه جبهه فكري انقلاب است و چنانكه در لحن اخبار منتشره آشكار شد، يك جريان معلوم الحال در حال انتقام گيري از فعالان فكري و انقلابي است. در عرف روزنامه نگاري حرفه اي، روال گفتگو با شخصيتهاي رده يك استانداردهاي ثابتي ندارد كه برخي دوستان صرفا به ترتيبات اداري استناد ميكنند، بلكه اين گفتگوها هر يك به مقتضاي خود تابع فرايندهاي پيچيده و منحصر به فردي است كه نمونه هاي مشابه بين المللي آن بسيار است. البته گاهي فشارهاي رسانه اي براي افشاي مستندات طرف مقابل را به دردسر مي اندازد و واكنش هاي دفتر استنفورد هم در همين چارچوب قابل تحليل است. بنابراين، در فضاي موجود ما چاره اي نداريم تا ايميل را منتشر و مستندات شناسه هدر ايميل را به دادگاه بدهيم."

سردبير عصر انديشه درباره سابقه اتهام پراكني عليه اين نشريه اظهار داشت: "از هنگام انتشار مجله جرياني به نحوي وسيع در پي ايجاد بحران هاي مصنوعي براي مجله بوده است. با انتشار شماره اول ابتدا مسعود بهنود در بي بي سي فارسي اين خط را درباره گفتگو با كيومرث منشي زاده شروع كرد و وي با حضور در سومين شب علوم انساني بر اين ادعاها مهر باطل زد. سپس با انتشار شماره هاي بعدي اين خط تخريب روز به روز وسيع تر شد كه نمونه هاي آن درباره مصاحبه با رئيس كارگزيني ساواك، گفتگوي سعيد كنگراني، دكتر سيدحسين نصر و بسياري ديگر از سوژه هاي مجله از جمله گفتگو با محمدعلي طاهري مسبوق به سابقه است، اما اين بار اين خط تخريب پيچيده تر و منسجم تر ظاهر شده كه اظهارنظر دادگاه فصل الخطاب خواهد بود."

فضلي نژاد در پايان تاكيد كرد: "همه ابعاد ماجرا صرفا بايد از طريق مراجع ذيصلاح قضايي دنبال شود. در غير اين صورت، هر سند و ادله اي به راحتي مي تواند مخدوش جلوه داده شود و هر كس ادعايي را عليه ديگري طرح كند."

گفتني است در دو روز گذشته صاحب صادقي خبرنگار اخراجي سرويس شهرستانهاي روزنامه كيهان و مديرمسئول فعلي ماهنامه ديپلمات با پشتيباني رسانه هاي جريان فتنه در داخل و خارج كشور تلاش گسترده اي را پيرامون حاشيه سازي عليه مصاحبه عصر انديشه با رايس آغاز كردند تا عصر انديشه را وادار به انتشار ايميل شخصي خانم رايس كنند كه در عرف ژورناليستي دنيا اين اطلاعات صرفا قابل ارائه به مراجع ذيصلاح قانوني است. سپس عليرغم انتشار ايميل تاييديه، كوشيدند اسكرين شات آن را ساختگي و مجعول جلوه دهند. اكنون مجله عصر انديشه با ارائه "هدر ايميل" به عنوان يك شناسه غيرقابل جعل به دادگاه، در پي پاسخ قضايي از طريق صدور قرار كارشناسي به اين نشر اكاذيب گسترده است.

ارسال نظرات