خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس بررسی‌ها ریشه مشکلات فرهنگی به اعتیاد و طلاق ارتباط دارد و برای رفع این مشکلات باید یک جریان عمومی در سطح کلان شکل گیرد.
کد خبر: ۸۷۹۱۵۲۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
حل مشکل طلاق و اعتیاد نیازمند یک جریان عمومی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی فرهنگی مورد توجه کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح توسعه مساجد توسط کمیسیون درحال پیگیری است.

وی افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری را از چالش‌های جامعه اسلامی برشمرد و اضافه کرد: دولت برای تامین بودجه‌های طرح فرزندآوری همیاری لازم را نداشته است که امیدواریم این مشکل رفع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه دینی باید در سطح جامعه عملیاتی شود،‌ مطرح کرد: آسیب‌های جامعه طرح موضوع شده است و بر اساس بررسی‌ها ریشه مشکلات فرهنگی به اعتیاد و طلاق ارتباط دارد و برای رفع این مشکلات باید یک جریان عمومی در سطح کلان شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس دهم به شیوه ویژه تقویت زیرساخت حوزه‌های علمیه و جریان‌سازی‌های گفتمان دینی مورد توجه قرار می‌گیرد به همین علت اقدامات لازم برای افزایش اعتبارات و امتیازات مورد نیاز در حوزه‌های علمیه انجام شده است.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به رفع مشکلات حوزه‌های علمیه نگاه ویژه دارند، تصریح کرد: دولت از ظرفیت‌های خود در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در این حوزه استفاده کرده است.

وی یادآور شد: در میان دولت‌ها و مدیران به مباحث فرهنگی کمتر نگاه می‌شود چراکه به تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در پیشبرد اهداف مختلف نظام اسلامی نگاه مطلوبی ندارند.

پژمان‌فر از تهاجم دشمن در حوزه فضای مجازی یاد کرد و گفت: رفع دغدغه رهبر انقلاب اسلامی در این حوزه باید مورد توجه نهادهای مختلف فرهنگی قرار گیرد.

همچنین در ادامه این دیدار نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه نزدیک به پنج میلیون نفر زن بی‌سرپرست و بد سرپرست در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با وجود فعالیت کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی این افراد با مشکلات مختلف مواجه هستند به همین علت باید تشکیلات مشخصی ایجاد شود تا بتواند این جمعیت را ساماندهی کند.

فاطمه ذوالقدر با تاکید بر اینکه سن ازدواج در سطح کلان افزایش بسیاری داشته است، عنوان کرد: در برخی از خانواده‌ها سن ازدواج به شیوه چشمگیری کاهش یافته است که این موضوع مشکلاتی را در آینده به دنبال خواهد داشت که امیدواریم برای رفع این مشکل طرح مناسبی در مجلس تصویب شود.
ارسال نظرات