خیر سلامت اراکی یک دستگاه دیالیز به بخش همودیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان این شهر اهدا کرد.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۲۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر بابک عدلی ظهر روز دوشنبه 22 آذرماه در مراسم تجلیل از خیران حوزه درمان تامین اجتماعی و بهره‌برداری از دستگاه دیالیز اهدایی از سوی یک خیر سلامت به بیمارستان تامین اجتماعی اراک که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: خیر حوزه سلامت دکتر محسن مختاری از پزشکان کلانشهر اراک یک دستگاه دیالیز به ارزش 600 میلیون ریال به بخش همودیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) اراک اهداء کرده است و سال گذشته نیز یک دستگاه دیالیز دیگر برای کمک و تسهیل در روند درمان بیماران دیالیزی اهدا کرده بود.

وی افزود: بخش همودیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) اراک دو سال قبل توسط یک زوج خیر با اهداء سه میلیارد ریال ایجاد شد که به لحاظ فضا سازی محیطی، کیفیت درمان در استان مرکزی کم نظیر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در کل استان با سه بیمارستان و هفت مرکز سرپایی که در بخش درمان مستقیم زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند به هم وطنان خدمات ارائه می دهد.

عدلی با تاکید بر اینکه بیمارستان تامین اجتماعی شازند در طرح تحول سلامت ورود کرده است، گفت: بیمارستان‌های تامین اجتماعی در شهرستان‌های اراک، شازند و ساوه خدمات را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد و در این بین نیز بیمارستان شازند تنها بیمارستان این شهرستان است که در طرح تحول سلامت ورود کرده تا جایی که 65 درصد بیمه‌شدگان روستایی هستند نه تامین اجتماعی.

وی افزود: هفت مرکز سرپایی تامین اجتماعی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد سه مرکز آن در کلانشهر اراک و مابقی در شهرهای دلیجان، محلات، خمین و ساوه مستقر هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در چهارسال اخیر با سیاست‌های بخش درمان سازمان تامین اجتماعی استان، در بخش درمان فعالیت‌های بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است.

عادلی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی گفت: دو مرکز درمانی در شهرستان‌های خمین و دلیجان افتتاح شد همچنین از مرکز درمانی در حال ساخت تفرش بازدید شد و به زودی این مرکز نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک بخش‌های جدید اورژانس، دیالیز، زنان و زایمان، ارتقایی هتلینگ بیمارستان به صورت کامل در بیمارستان انجام شده است.

بهره‌برداری از دو مرکز درمانی در شازند/بهره‌برداری از اورژانس و هتلینگ بیمارستان ساوه

عدلی با اشاره به افتتاح مرکز درمانی در شهرستان شازند گفت: دو مرکز خدمات درمانی در شازند آماده بهره‌برداری است که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در بهمن ماه سال جاری در شهرستان ساوه اورژانس جدید بیمارستان این شهرستان براساس فرمت اورژانسی که در شهرستان اراک است و هم چنین هتلینگ آن به بهره برداری می‌رسد.

بازسازی 30 هزار مترمربع از مراکز درمانی تامین اجتماعی 

وی بیان کرد: در مدت چهار سال اخیر حدود 30 هزار مترمربع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان بازسازی اساسی شده‌اند؛ هم چنین مراکز درمانی جدید شهرستان‌های خمین، دلیجان و تفرش در حال ساخت است.

عدلی با اشاره به عملکرد تامین اجتماعی استان گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) اراک تنها بیمارستان سازمان تامین اجتماعی است که رتبه عالی اعتبار بخشی در ازریابی وزارت بهداشت را کسب کرده است.

ارائه خدمات درمانی به 4 میلیون بیمار در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی به اشاره به عملکرد سال 94 بیان کرد: چهار میلیون مراجعه کننده به مراکز درمانی سازمان از خدمات بهره مند شده‌اند. ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی این سازمان 86 درصد است و در این راستا بستر مناسبی برای ادامه کار با اضافه شدن مراکز درمانی در برنامه امسال دولت، وجود دارد.

وی با اشاره به کمک خیرین استان به بخش مراکز درمانی گفت: امیدواریم که خیران کمک چشمگیری در بخش C.C.U و I.C.Uکه یکی از بخش‌های ویژه و مهم بیمارستان است را نیز علاوه بر بخش همودیالیز داشته باشیم.

عدلی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با وجود مشگلاتی و تحریم‌هایی که در بخش نقدینگی وجود دارد خوشبختانه در استان مرکزی در حد توانش کمک چشمگیری داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در بخش اصناف پزشکی و درمان غیر مستقیم سازمان هزار مرکز را طرف قرار هستیم و خرید خدمت داریم.

وی افزود: مصوبه ای را از سازمان تامین اجتماعی استان برای احداث پلی کلینیک بیمارستان امام خمینی(ره) اراک خواستار شدیم، احداث این پلی کلینیک کمک خواهد کرد در بخش بیماران سرپایی با حجم کمتری از بیماران مواجه باشیم. از مبلغ دو میلیارد تومانی که قرار بود شهرداری پرداخت کند هنوز مبلغی داده نشده در حالیکه ما مجوز ساخت پلی کیلینیک را گرفتیم و امیدواریم شورای شهر کمکی خود را در این راستا داشته باشد.

عدلی با اشاره به تعداد بیماران مراقبتی که از حمایت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی برخوردار هستند، تصریح کرد: در روز سه نفر و در ماه 150 نفر و سالانه یک هزار و 200 نفر برای دیالیز به این مرکز مراجعه می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات