مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: متأسفانه در زمان مقرر کمیته‌های استانی برای معرفی خادمان و مقام‌آوران استان به کشور به منظور حمایت از آنان شکل نگرفت.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۴۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدی حقیقی عصر روز دوشنبه 22 آذرماه در مراسم تجلیل از خادمان و مقام آوران قرآنی که در فرهنگسرای آیینه کلانشهر اراک برگزار شد با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب و کتابخوانی در اراک گفت: نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان به همت همه مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هفته گذشته برگزار شد، به جرأت می‌توان گفت با توجه به گزارش‌های دوره‌های قبل، نهمین نمایشگاه کتاب استان بزرگترین نمایشگاهی بود که تاکنون برگزار شده است.

وی افزود: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نشان دهنده مطالبه جدی آنها در حوزه فرهنگ کتابخوانی است که باید نگاه ما مسئولان برای تحقق این مطالبه جدی‌تر باشد چراکه کتاب و کتابخوانی موجب نشاط جامعه و مطالعه باعث رشد و تعالی فرهنگی و فکری انسان می‌شود.

وی افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است. یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری وابسته به فرهنگ مطالعه آن جامعه بسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در همه تفکرات، اندیشه‌ها و دل‌ها می‌توان شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی را استمرار بخشید.

حقیقی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم را برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه را فراهم آوریم، گفت: با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلامی تهیه و تدوین برنامه منسجم و اصولی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه به کتاب و کتابخوانی در جامعه باید اهمیت بیشتری داده شود، تصریح کرد: بحث کتاب و کتابخوانی اهمیت بسیاری دارد و باید برای آن ارزش بسیاری قائل شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در استان مرکزی با تاکید بر حمیات از خادم قرآنی گفت: از مدتی که بنده در استان هستم بیش از ۱۸۰ خادم و مقام‌آور قرآنی در سطح کشور معرفی شده است، که متأسفانه مانند بسیاری از موارد فرهنگی، قرآن و حمایت از خادمان و قهرمانان قرآن در استان مهجور مانده است و حتی نام یک خادم قرآنی از استان مرکزی در سطح کشور معرفی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قرآن و حمایت‌های قرآنی در استان ما بسیار پائین است باید با کمک اداره اوقاف و امور خیریه، خادمان قرآنی و دیگر دستکاه‌ها برای افزایش زمینه‌های قرآنی گام عملی برداریم.

حقیقی یاداور شد: متأسفانه زمانی که می‌بایست کمیته‌های مشترک با همکاری اوقاف و تبلیغات اسلامی برای معرفی خادمان و مقام‌آوران قرآنی به سطح کشوری در استان تشکیل می‌شد و پرونده آنها آماده، ارسال و از آنها حمایت می‌شد این اتفاق نیافتاد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی تصریح کرد: موضوع قهرمان دانش‌آموزی با محوریت آموزش و پرورش استان مرکزی در حال پیگیری استخوشبختانه امروز مساجدهای ما در برنامه های فرهنگی و قرآنی پیشرفت خوبی داشته و گام های خوبی در این راستا برداشته اند.

در این مراسم از 16 خادم قرآنی و 14 مقام آور قرآنی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات