سید علیرضا آل داود در گفتگو با «بسیج»:
پژوهشگر فضای مجازی در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات گفت: این طرح و ادعا، فقط به دنبال محدود سازی جریان مومن انقلابی، جریان های منتقد دولت و شناسایی و تحدید این گروها است.
کد خبر: ۸۷۹۱۷۸۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

سید علیرضا آل داوود پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه "همه کانال های خبری پرکاربر در شبکه های اجتماعی باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند" و این درحالی است که هنوز ادعای فیلترینگ هوشمند در حد حرف باقی مانده است گفت: بحث صدور مجوز برای کانال های خبری بالای 5000هزار کاربر یک بحث کاملاً انحرافی و غلط هم به لحاظ عقلانی و هم فنی است.

وی افزود: این طرح و ادعا، فقط به دنبال محدود سازی جریان مومن انقلابی، جریان های منتقد دولت و شناسایی و تحدید این گروها است.

این پژوهشگر فضای مجازی بیان داشت: به دلیل اینکه در محیط تلگرام مخابره رمز صورت می گیرد و ما هیچ دسترسی به کلید های خصوصی و عمومی این برنامک جاسوس نداریم بحث شناسایی کانال ها و صاحبان آنها از نظر فنی برای ما امکانپذیر نیست؛ فرد معاند و ضد انقلابی که در داخل کشور در محیط رمز کانالی را زده و فعالیت های خود را در بستر امن تلگرام انجام می دهد با چه منطقی باید مشخصات خود را به وزارت ارشاد یا نهادهایی که متصدی صدور مجوز هستند بدهد؟!

آل داوود تأکید کرد: این ادعا و طرح یک نوع زمان خریدن برای کم کردن انتقادات، دور شدن از فضای انتقاد و لاپوشانی فساد های گسترده ای است که تلگرام در کشور ما به وجود آورده است.

پژوهشگر فضای مجازی متذکر شد: بزرگترین مشکلی که تلگرام در حوزه کلان در کشور به وجود آورده سرقت اطلاعات و شناسایی ذائقه مردم و بعد هم خروج گسترده ارز از کشور است؛ به طوری که بیش از 60 درصد ترافیک کشور در دسترس تلگرام و 66 درصد جرایم کشور از تلگرام و 20 درصد هم از اینستاگرام است.

وی در پایان اظهار داشت: در خوش بینانه ترین نگاه به این موضوع باید گفت این طرح نوعی زمان خریدن دولت برای زنده نگه داشتن تلگرام برای انتخابات 96 است.


ارسال نظرات