خبرهای داغ:
امام جمعه درمیان گفت: کانون تفرقه و سیاست های استعماری در انگلیس است و یکسری متدین نماها و مراجع جعلی جانمایی کردند تا به نتیجه دلخواه خود که همان تفرقه بین شیعه و سنی است، برسند.
کد خبر: ۸۷۹۱۸۸۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

 حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در خصوص اهمیت وحدت شیعه و سنی اظهارکرد: اصل مفهوم وحدت ریشه در مفاهیم و مبانی قرآنی دارد که مسلمانان را توصیه به وحدت و دوری از تفرقه می کند.

 

وی با اشاره به آیه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا گفت: دست خدا همیشه با جماعت و اتحاد است.

 

امام جمعه درمیان در ادامه گفت: هر کس دشمنی علنی با اهل بیت نداشته ، اهل بیت نیز برائت خود را علنی نکردند و اتحاد و انسجام امت خود را حفظ کردند.

 

وی با بیان اینکه اصل اتحاد و وحدت یک اصل قرآنی و عقلانی است، گفت: استکبار برای تفرقه بین شیعه و سنی از دو قرن پیش سرمایه گذاری کرده و بهائیت را در شیعه پایه ریزی کرده است.

 

حسینی اضافه کرد: هفته وحدت یک استراتژی و مصلحت نیست بلکه این باور ما است.

 

وی اظهار داشت: هفته وحدت نماد برادری و برابری مسلمانان و تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی است.

 

امام جمعه درمیان گفت: کانون تفرقه و سیاست های استعماری در انگلیس است و نام گذاری هفته وحدت در ایران اسلامی در تضاد با سیاست های آنان بود لذا با ایجاد یکسری متدین نماها و مراجع جعلی جانمایی کردند تا به نتیجه دلخواه خود که همان تفرقه بین شیعه و سنی است، برسند.

 

12 ربیع الاول میلاد پیامبر اسلام (ص) به روایت اهل سنت تا 17 ربیع الاول میلاد پیامبر به روایت شیعه به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها