خبرهای داغ:
رییس مرکز بزرگ اسلام شمال کشور در بندرترکمن گفت: یکی از کارهای جاوید و ماندگار امام خمینی (ره) این بود که مبنای ولادت حضرت رسول از منظر شیعه و سنی را به هفته ای ماندگار به نام وحدت تبدیل کرد که مسلمانان در سایه اتحاد و انسجام زندگی کنند.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۱۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام علی خیرخواه با تشکر از برگزار کنندگان این همایش با اشاره به شخصیت والای رسول مهربانی ها اظهار داشت: نبی مکرم اسلام با حسن خلق مثال زدنی خویش نماد رحمت و مهربانی در تاریخ اسلام شد.

وی با اشاره به اقدام ماندگار معمار کبیر انقلاب در حفظ وحدت بین مسلمانان جهان افزود: یکی از کارهای جاوید و ماندگار امام خمینی (ره) این بود که مبنای ولادت حضرت رسول از منظر شیعه و سنی را به هفته ای ماندگار به نام وحدت تبدیل کرد که مسلمانان در سایه اتحاد و انسجام زندگی کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلای شمال کشور با اشاره به این هفته که موجب تقویت وحدت بین مسلمین می شود ، تصریح کرد: اگر چه بشریت در طول تاریخ برای پیامبر گرامی خود جشن میگیرند اما این هفته به عنوان نمادی از اتحاد مسلمانان ماندگار است چرا که پیامبر نور و هدایتگر همواره خواهان سعادت و خوشبختی بشریت بود.

وی با اشاره اینکه پیامبر رحمت و مهربانی اختصاصی به امت اسلامی ندارد بیان کرد: قرآن کریم مسلمانان را به دور از شیعه یا سنی بودن امت واحده می داند. لذا پیامبر گرامی اسلام نیز نه برای بشریت بلکه برای همه موجودات حتی برای ملایکه نیز رحمت است.

حجت الاسلام خیرخواه ابراز داشت: فیض رحمت پیامبر حتی به جبرائیل هم رسید. لذا پیامبر برای برای موجودات جهان آمد تا هدایتگر و رحمت باشد.

وی با اشاره اینکه قرآن تمام فضایل پیامبر را بیان کرده ادامه داد: فضایل و کرامات پیامبر اکرم را نه تنها قرآن بلکه محققین و دانشمندان غیر مسلمان نیز بیان کرده و به آن اذعان داشته اند. لذا پیامبر رحمت عامه و خاصه دارد.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اذعان داشت: یکی از محققین غربی به این نکته اشاره داشته که در مدت 23 سال هدایتگری پیامبر بر مردم ندیدم و نشنیدم که حضرت محمد(ص) کسی را نفرین کند و علیه او دعا کند. لذا سراسر زندگی این پیامبر بزرگ رحمت و مهربانی بود.

حجت الاسلام خیرخواه با اشاره اینکه پیامبر گرامی اسلام در هدایت مردم حریص بود عنوان کرد: پیامبر اسلام شخصیتی جهانی است لذا دین اسلام به واسطه این شخصیت بزرگ هر روز در حال گسترش بوده و بر تعداد یاران او افزوده می شود. همچنانکه با تمام مخالفتهای دشمنان برای تضعیف اسلام ناب محمدی خاصه در دو قرن اخیر اما نور اسلام در حال گسترش است.

وی تاکید کرد: امروز یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در کره خاکی نام لااله الاالله محمد رسول الله را سر می دهند که هر لحظه در حال افزایش هستند و این نشان از کامل بودن دین اسلام است.

خیرخواه با اشاره اینکه اختلافات ناچیزی بین شیعه و سنی وجود دارد خاطر نشان کرد: در واقع اختلافاتی بین شیعه و سنی نیست چرا که کتاب ،خدا و پیامبر مسلمانان یکی و واحد است و اختلافات موجود بین مذاهب اربعه همواره وجود دارد که این امر در اصل اختلاف نیست چرا که پیامبر اسلام این اختلافات را رحمت می داند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها