خبرهای داغ:
شهردار اصفهان:

فاز 3 متروی اصفهان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار اصفهان از تکمیل فاز 3 پروژه متروی اصفهان تا سال آینده خبر داد و گفت: برای فاز 3 مترو مبلغی بالغ‌بر 440 میلیون تومان اعتبار لازم است.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۲۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در جمع دانشجویان شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، از تکمیل فاز 3 پروژه متروی اصفهان تا سال آینده خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص روند تکمیل و بهره‌برداری متروی اصفهان، به بهره‌برداری از فاز 2 این پروژه در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین فاز این پروژه که اتصال شمالی‌ترین نقطه اصفهان به جنوبی‌ترین قسمت آن است را تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم. برای فاز 3 این پروژه مبلغی بالغ‌بر 440 میلیون تومان اعتبار لازم است با این حال از تمام پتانسیل شهرداری برای اتمام این فرا پروژه استفاده خواهیم کرد.

شهردار اصفهان در خصوص فضای سبز تحت مدیریت شهری و خشکی‌های پی در پی زاینده‌رود در سال‌های اخیر گفت: مشکل کم آبی یک مشکل ملی است و دولتمردان باید به صورت جدی به این مسأله رسیدگی کنند، فضای سبز ما به دلیل خشکی‌های مکرر زاینده‌رود در حال نابودی است و آبیاری این فضا با این گستردگی بسیار سخت است.

جمالی‌نژاد با ابراز نگرانی از آلودگی‌های کلان شهرهای ایران به خصوص شهر اصفهان، ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد آلودگی هوا شعار گونه عمل کنیم کار بسیار راحت است و با چند سخنرانی و سمینار همه چیز حل می‌شود. شهرداری اصفهان و مدیریت استان برای اینکه آلودگی هوا در اصفهان به حداقل ممکن برسد نهایت تلاش خود را می‌کنند اما این مبحث خیلی فراتر از این حرف‌هاست.

وی تصریح کرد: صنایع مهمی که در اطراف شهر اصفهان هستند سهم بسیار زیادی در آلودگی هوای این شهر دارند و جالب اینجاست که هرساله شاهد رشد آنها هستیم. این صنایع بیش از اینکه برای شهر بال باشند وبال هستند و باید فکری اساسی به حال آنها کرد.

شهردار اصفهان در خصوص نحوه همکاری دانشجویان با شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: پویش‌های دانشجویی می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی به مدیران شهری داشته باشند، اخیراً پویشی با عنوان پویش ترافیک راه‌اندازی کرده‌ایم که دانشجویان می‌توانند با حضور و شرکت مؤثر در این پویش به رفع مشکل ترافیک کمک بسیار زیادی داشته باشند. همچنین دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا می‌توانند در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های خود بر روی مسائل و مشکلات شهری تحقیق و پژوهش انجام داده و راهکار رفع آنها را ارائه دهند. شهرداری اصفهان قطعاً از پایان‌نامه دانشجویان حمایت خواهد کرد.

جمالی‌نژاد در پایان بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد یکی از دانشگاه‌های ریشه‌دار کشور است که در طول سالیان گذشته تلاش کرده تا دانشجویان فهیم، فرهیخته و نخبه را به شهر اصفهان و کشور تحویل دهد و رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شود، رشته‌هایی هستند که می‌توانند بسیاری از مشکلات ما را برطرف سازند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار